Announcement

Collapse
No announcement yet.

Glitch????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Glitch????

    Hei...
    Hva er egentlig glitch ?
    Og hva er det farlig for, kan servoer eller mottaker bli ødelagt??
    Skau

  • #2
    En glitch er når mottaker fanger opp forstyrrelser i signalene fra senderen, slikt kan ofte skje om du flyr nære en høyspentleding eller andre ting som kan forstyrre. Magneter er også en ting å unngå. En glitch gjør ikke noen varige skader på mottaker eller servo etter det jeg har hørt. Man merker ofte en glitch ved at man ser (eller hører for den slags skyld) at en eller flere servoer "vibrerer" eller hva jeg skal kalle det. Dette gjør mest skade i lufta, da servoene kan i ett sekund eller noe plutselig ikke reagere med bevegelsene du gjør med tomlene på radioen, som kan i værstefall forårske kræsj eller lignende. Hadde selv utrolig glitcing med de forrige servoene, men det viste seg kun at det var dårlige servoer, alt har fungert prikkfritt etter jeg kjøpte nye. Spurte selv det samme spørsmålet som du gjør nå for en stund siden, og jeg mener å huske joo eller en annen sa at det kan være skader på antenna til mottakeren. Hvis du har slike problemer skulle du også se om det endret seg om man gikk lengre vekk med radioen om jeg husker rett. Sjekk også at "støpslene" (eller hva det nå enn heter ) at de sitter skikkeli i, og blås vekk støv eller slikt. Håper jeg ikke tar så altfor feil nå, en mer erfaren enn meg kan sikkert svare mer begrunnet på spørsmålet ditt
    I don't think there's a punchline scheduled, is there?

    Comment


    • #3
      Det var da ett greit svar, enkelt sagt er det altså ett brudd eller forstyrrelse av mottak av signaler fra sender til mottaker. ett eksempel er den gode gamle pushroden av stål (streng) som ofte brukes fra trottel servo til forgasseren, om en da kobler sammen forgasserarmen og strengen med vanlig Z-bend og begge delene er av metall kan der oppstå heftige forstyrrelser (eller glitcher). Fikk selv en heftig opplevelse da jeg fikk to SMS meldinger samtidigt til mobilen og mobilen lå i ett rom i senderpulten kun 4cm fra RF modulen i senderen og jamet den totalt. Det vart den råeste venstre opp snapp rollen "jeg" noengang har gjort, jeg var brensikker på at flyet gik til H... big time men det kom ut av rollen ca 1,5m over bakken på full gass. En loop senere (i samme høyde) fikk jeg kontakt med flyet og greide å få stoppet motoren, fikk flatet vingen ut i siste sekund og foretok en kontrollert (nåja ) landing i myra, da dette var en ARC Jupiter var det bare å fylle tanken og starte opp igenn - mobil tlf.
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment

      Working...
      X