Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av depronkjerre??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Valg av depronkjerre??

    Har etter å tilbringt mange timer på nettet ha jeg fått utrolig lyst på en liten elektromodell, men det finnes jo alt for mye å velge i
    Hva vil dere anbefale? Er det nødvendig å kjøpe noe med børstløs motor ala Lie Rider eller gjør f.eks Yak 54`en til mosshobby samme nytten?
    Hvor stor forskjell er det egentlig med børsteløs kontra børste motor?
    Jan Eric Klausen
    Forus RC Klubb

  • #2
    Du kan f.eks. bygge selv: Loading... http://www.foamyfactory.com/

    Har selv hatt to fly fra foamyfactory med GWS børstemotor. Er ikke helt noen 3D kjerrer, men kan gjøre mye kjekt med dem likevel. (Jeg likte best 3DX). Begge mine fly kom på under 300g, men jeg hadde alikevel ikke nok motor til å f.eks. hoovre. Har en Vertigo hjemme som venter på børsteløst oppsett, så hvis du vil ha 3D fly bør du gå for børsteløst synes jeg.....hvis du har råd da....btw Jeg har netopp bestilt en flyvende vinge til en venn. I fjor så jeg noen sånne fly med standard 300/400 børstemotor, fløy helt btra de, og så tåler dem harde møter med veggen.


    EDIT: Ser du bor i Stavanger, Forus RCK arrangerer indoor flyging i Vollhallen snart, du kan jo komme dit og ta en titt. www.forusrc.no
    Det viste du kanskje
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

    Comment


    • #3
      Re: Valg av depronkjerre??

      Originally posted by Ja9
      Har etter å tilbringt mange timer på nettet ha jeg fått utrolig lyst på en liten elektromodell, men det finnes jo alt for mye å velge i
      Hva vil dere anbefale? Er det nødvendig å kjøpe noe med børstløs motor ala Lie Rider eller gjør f.eks Yak 54`en til mosshobby samme nytten?
      Hvor stor forskjell er det egentlig med børsteløs kontra børste motor?
      Jeg har bygget en del modeller selv.
      Se min side hvis det er inneresangt, der har jeg lagt ut en del bilder av modeller jeg har laget. Se under hobby og depronmodeller der er det også en del linker til andre tegninger.
      https://www.home.no/staale.roterud/
      Ståle H Roterud
      Lillehammer mfk
      www.srsiden.com


      SebArt Katana 50 E
      Raptor 50 Titan
      T-Rex 450 SE
      T-Rex 600 N Pro
      Micron FP, Selges (PM)
      Div depron
      Futaba 9C m/Spectrum modul

      Comment

      Working...
      X