Announcement

Collapse
No announcement yet.

Servoer til Threedee 400 fra Scorpio?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Servoer til Threedee 400 fra Scorpio?

    Har gått til innkjøp av denne modellen da jeg har hatt lyst på den lenge og den sto på hyllen til Smallsize og ba om å bli kjøpt når jeg var innom i forrige uke (og så ble den en Super Stick 60 fra Hangar 9 også ) Da jeg foreløpig har arkivert Sky Arrow så har jeg satt på PJS 500 motor og CC Pixi 25 Esc. Kjøpte også BBP Li-po 2cell på 1350 mAh som skal tåle 14A kontinuerlig - tror det er et merke som Smallsize importerer. Har tatt Waypoint w084 og satt på balanserorene men lurer på om disse er tilstrekkelige til høye/sideror? Vurderer om jeg kanskje burde sette på w150! Vektforskjellen blir vel ca 10-12 gram samlet.

    Flyet veier ca 550 gram.

    Takknemlig for alle innspill
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

  • #2
    jeg har flydd den med hitec hs 81 servoer. funker helt fint. men standard opp settet med 400 gira motor flyr ikke. du må ha en gira 480 speed, men da flyr den til gjengjeld meeeeget bra.. Hre denne, miss acro, og miss moravia i stallen. miss acro har jeg en neo børstemotor på 480 size fra model motors i, med 10 ni-mh celler. den flyr helt rått.
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

    Comment


    • #3
      Siden det kom så mange gode innspill i servovalget så valgte jeg Hitec 56 til høyde og sideror . Det blir spennende å se om de innfrir eller at man skulle ha valgt noe annet.

      Det er alltid en god følelelse å ikke være "main-stream" som i denne sammenhengen betyr at man velger noe som andre har sterke motforestillinger mot

      Har samtidig gjort meg noen tanker rundt flyvekt og dragkraft på servo. I glow-fly på 2,5 til 3 kg velges ofte standard servo som har en kraft på ca 3 - 3,5 kg som gir 1 til 1,5 i dragkraft i forhold flyvekt og servostyrke. På elektro med modeller som veier 400 - 600 gram har vi plutselig servoer med dragkraft på 1,2 - 1,8 kg som gir et forholdstall på 2,5 - 3 - altså det dobbelte av glowfly. Er det noen rimelig forklaring på dette?

      Er det noen som kan gi en god forklaring
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment

      Working...
      X