Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dritt ver

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dritt ver

    Ja her sitter jeg og taster menst jeg kikker ut på vimpelen på flagstanga til en nabo. Vimpelen står rett ut og det uler i huset. Tenker på om jeg skal stikke ut på stripa og fryse litt og ta sjangsen på å kansje vrake Jupiteren i en hårete landing. Savner min gamle QB20 med os fp 40 motor og den fantastiske overvekten (av lim) som muligjorde å fly i slikt ver. Slik det ser ut nå kan jeg like godt fyre opp FMS simmen og sitte her jeg er, men jeg har så lyst ut å fly! Sukk! kansje jeg skulle se på hylla mi og se om jeg kunne finne en ny blyslede til vinter/vind bruk? Har jo en Jaguar som trenger laang take off strekning som kansje kunne passe (har vært pensjonert noen år), om jeg nå bare kunne finne cowling og canopy så kansje... og har jeg ikke en OS pumpemotor ett sted som var på den, humm. Kansje kansje...

    Noen som har gode blysleder som de bruker i sterk vind og forslag til fly som egner seg til slikt?
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

  • #2
    Da har du to valg: Enten så må du finne deg en plass å fly innendørs. Eller du kan kjøpe deg en tykk våtrakt ett seilbrett og seile. Ikke så langt fra å fly det når du får opp farta
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

    Comment


    • #3
      For noen år siden var jeg ute i drittvær og fløy deltaflyet mitt, det var gøy å fly og kjempe mot vind. Alt gikk bra tilslutt.

      Anbefaler ikke nybegynnere prøver ute i drittværet.

      Jens Eirik

      Comment


      • #4
        Et hot seilfly selvfølgelig!
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Originally posted by joo
          Et hot seilfly selvfølgelig!
          Min deltafly var ikke hot seilfly, kun motordrevet deltafly.

          Hvem andre har fløyet ute i blåsende drittvær untatt meg... hvis ja, kom med historier...

          Jens Eirik

          Comment


          • #6
            Savner min gamle QB20 med os fp 40 motor og den fantastiske overvekten (av lim) som muligjorde å fly i slikt ver.
            VM: Da er det vel bare å sette igang å bygge QB20 da. Tegninger kan skaffes.

            Mvh. Olav E.

            Comment


            • #7
              QB-en skulle jo jeg restaurerte

              Bygger depron-citabria jeg akkurat nå. Ikke lenge til den er ferdig, ja... og så har jeg lagd motorfeste til PJS-en også

              Comment


              • #8
                Dårlig vær.

                Dårlig vær kan være så mangt...

                Var hjemme i Lofoten for 3 uker siden, hadde med meg DGèn min og skulle benytte sjansen på storhanget..... Men slik ville ikke værguden det ikke.

                Døn vinstille og sol heile helga !!!

                Det var som f...


                Mvh
                Stig Olsen
                ************************************

                Stig M Olsen

                www.lofotuka.no
                Trenger ikke si mer til seilflynorge !!!

                Comment


                • #9
                  Hvilken DG Stig?
                  DG på Hornheia er det ypperste av modellhobby
                  QB20 skal jeg også bygge igjen, takket være tegninger fra Olei...
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Ostnik
                    QB-en skulle jo jeg restaurerte

                    Bygger depron-citabria jeg akkurat nå. Ikke lenge til den er ferdig, ja... og så har jeg lagd motorfeste til PJS-en også
                    Og jeg holder det jeg lover. Skal en tur innom foreldra mine og se etter deler til Jaguaren, QB`n skal bli med meg hjem så jeg kan ta bilder til deg så du ser hva du gir deg ut på. Fronten/brannveggen er soaka med fuel og festet med skruer, så der trengs det litt jobb, og så er det vingen som mangler mesteparten av ene vingehalvdelen. Så er det bare å huske å ta den med engang jeg passerer (hukommelsen er som kjent ikke mitt sterkeste kort).

                    Olei du kjenner tydeligvis ikke meg, jeg bygger ikke fly. Jeg får andre til å bygge for meg eller skrur sammen ARFer og til nød ARCer eller kjøper fly brukt. Har tenkt å strekke meg til å tape sammen ett eller annet av EEP (Prangster?) snart, men der går grensa. Burde kansje begynne med kopter siden jeg foretrekker å skru, men jeg har innbarket mistillit til ting som ser ut som snurrende sverd som alt for ofte er i høyde med min hals (som jeg forsåvidt har ett nært og godt forholdt til og på ingen måte nærer ønske om å skilles av med). Ett er sikkert, når jeg ser hva enkelte tryller frem fra byggebordene her inne blir jeg virkligt imponert og kansje en smule ydmyk (men det varer ikke lenge ). Enn så lang så har jeg funnet ARC sine flymodeller fantastiske til daglig bruk med alt hangar rashet som følger med, tar jeg i ett balsa fly nå fortiden sier det ofte knas-knekk om jeg glemmer hvor sårbare de er for hardhendt håndtering. Men jeg skulle ønske jeg hadde en super lett QB20 med en TT 36 PRO eller en Norvel 40 i snuten til tider.
                    Attached Files
                    Gert Hildrestrand.
                    Limets Venner.
                    Valdres Flyklubb Modell

                    Famous last words? Hey watch this!

                    Comment


                    • #11
                      Vel nå er tiden kommet for å teste siste utgave av FMS. Fikk ny USB interface fra Øgrey i går (Originalt MPX) som skal testes mot EVO`n og prisen på interfacet var jaggu ikke ille, for meg ser det ut som om det passer direkte på JR/Graupner (er det ikke de som har mono jack plugg) før jeg plugger på MPX konverteren.
                      Gert Hildrestrand.
                      Limets Venner.
                      Valdres Flyklubb Modell

                      Famous last words? Hey watch this!

                      Comment


                      • #12
                        Ahh, flyver. Herligt nå skal jeg hjem og hive opp slow sticken sa jeg til samboern i stad, jamen det er jo snart mørkt fikk jeg til svar, og jaggu f... når vi kom hjem var det svart. Buhu ingen flyving i dag heller, nå kjøper jeg snart lys til SS`n.

                        Hum, ja ja nå har jeg prøvd siste alfa versjonen av FMS og den virket litt merklig på et par punkter, tenker jeg laster ned siste beta versjon istedet. og ser om den er greiere, er det så forbaska vanskligt å fly de krem hvisperne i virkligheten også? Utroligt slitsomt å holde rede på disse mobile viftene.
                        Gert Hildrestrand.
                        Limets Venner.
                        Valdres Flyklubb Modell

                        Famous last words? Hey watch this!

                        Comment

                        Working...
                        X