Announcement

Collapse
No announcement yet.

PJS eller AXI???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PJS eller AXI???

    Hei alle sammen.

    Lurer litt på PJS vs. AXI. Er det noen som har tanker om dette.
    Pjs 550 er et alternativ og ditto tilsvarende AXI.

    Skal brukes sammen med en phoenix 10 ESC og 2-3c 700/1200 lipo.

    Dette skal dra kjerrer fra 2-4/500 gr.

    Og det er her ting kommer inn i bildet.. Er Phoenix 10´en min for liten og burde jeg hatt en ESC som er større.

    Vet at phoenix 10 er ypperlig sammen med KlepX, men denne vil vel ikke kunne dra 400g.

    har også vurdert en Lieraider etterhvert, og da er det jo spørsmål om hvaa jeg skal putte inn i denne. (skulle vel kjøpt den i forige mnd, da den var på tilbud.. men da var det ikke tilbud på bleier.. og bleier av depron og balsa er ikke tingen for små barn

    Fyr løs
    Joachim

  • #2
    Hei. Jeg flyr vertigo med phonix 10, pjs 550r og etec 3s 700 pakker. Kan med hånda på hjerte si at det er noe av det morsomste jeg har fløyet! Oppsettet fungerer perfekt, og vertikalen er uåklagelig. Skulle jeg forandret på noe, så ville jeg hatt en litt større esc, slik at jeg kunne gått opp en str i propell, men det er kun finpussing. Oppsettet kan anbefales.
    Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

    Comment


    • #3
      Du får et problem å finne en motor som passer både i 200-grammere og halv-kilos kjerrer...
      200 grams dingser vil duge megabra med Kleppakeren eller XT300 eller en AXI i serien 2208xx.
      4-500 gram betyr AXI 2212xx eller XT400, og dessverre en regulator et hakk over Phx-10.... PJS550 drar også bra, men drar 13-15 Amp på max.
      PJS fungerer godt og AXI driver og oppgraderer hele programmet sitt!
      Tror du bør vurdere en Phx-25, duger både på Kleppaker, PJS550 og de aktuelle AXI`ene. Titt gjerne innom Hacker sine motorer, mange skryter av dem men jeg har ikke prøvd dem ennå.
      Eller det beste: kjøp noen av hver, elektro er vanedannende
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        jeg har en axi 2204/56, den drar bra og veier jo lite....
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

        Comment


        • #5
          Takker for all info.

          Hva skjer hvis jeg gir full throttle med min phx10 og en psj550??
          ettersom det gir 13-14 amp, ved full throttle...

          Regner med at jeg ikke får gitt "full throttle". men hva er det som egentlig skjer....

          Joachim

          Comment


          • #6
            Har du satt cut-off til normal vil motoren kutte. Har du disablet cut-off vil regulatoren bli varm og kanskje ødelegges...
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment

            Working...
            X