Announcement

Collapse
No announcement yet.

SNØ!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SNØ!!!

    Vel som alle vet er jo snø, frosset vann...

    Men hvordan er det egentlig å fly i litt lett snøvær (bortsett fra kaldt, tettere luft og lengere flytid for små el-modeller)

    det jeg tenker på er jo vann i frossen form..Hvordan påvirker dette ting+

    Har hverken flydd i litt regn eller litt lett snø..og nå har det begynnt å snø, og jeg har en hel time å slå i hjel....og det blir fler slike timer..dessuten er det vindstille...ååååååå..
    Joachim

  • #2
    Det kommer selvfølgelig an på hva slags snøvær det er, men type store våte snøfiller tror jeg ikke er noen suksess.

    Det er ikke for ingenting at våre fullsize artsfrender bruker masser oransje guffe på flyene når det er sånn vær. Sannsynligvis vil snøen hope seg opp rundt om på flyet og øke vekten på det inntil det stuper i skogen.
    Neste problem er selvfølgelig sikt...
    Nei, jeg ville ventet til det ble opphold

    Comment


    • #3
      Å fly i snøvær er utrolig morsomt. Altid litt spennende når man ikke helt har kontroll

      Comment


      • #4
        Litt tørr snø er ikkeno problem..
        Fløy forresten paraglider i snøvær en gang, og etter 20 minutter var det så mye snø inni skjermen at det bare var å lande Da er det greit med GPS så man finner landingen...
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Elektro og vann/snø hører ikke sammen.

          Vær ekstremt forsiktig med å få vann inn i regulatorer/ESC.
          Jeg måtte faktisk senest i går reparere en innvendig fuktig ESC (kortsluttet og brent n-channel mosfet) som satt i - og altså ennå sitter i - en liten uskyldig elektroseiler som utelandet i 25 cm høyt, men vått gress.

          Comment


          • #6
            Hei Per
            Jeg skjønte tegninga når jeg kom til det andre innlegget ditt

            Comment


            • #7
              En god ting kan ikke sies på loftet...

              Comment


              • #8
                åffårigranskauenkomdetinnelgget-3-tre-ganger?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Per Klepaker
                  åffårigranskauenkomdetinnelgget-3-tre-ganger?
                  Jeg slettet de doble

                  Comment


                  • #10
                    Takk for at du følger med novisene!

                    Comment


                    • #11
                      Takk for all herlig info.

                      Klarte ikke dy meg før svarene kom, og satset hele stasen på en tur i lett snødirv...ala jul i skomakergata snø..det var ganske kult å se TM´en skyte igjennom et lite driv av tørr lett snø.. Tok en sjekk etter 5-6 minutter. Alt vel .. Men jeg må si meg enig i Per at elektro og vann er en kombo.....

                      P.s
                      Per du må få ultramicro til å sette ned prisen på smykkene dine rundt 5-600 hadde gjort susen... jeg mener...du hadde vel ikke tenkt å tjene penger på HOBBYEN din vel. he he
                      Joachim

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Yul_brünner
                        Takk for all herlig info.
                        P.s
                        Per du må få ultramicro til å sette ned prisen på smykkene dine rundt 5-600 hadde gjort susen. he he
                        Takk!
                        ønsket skal viderebringes Hans Majestet Svenn-Erik og Hans Kongelige Høyhet, hoff-flyger Pål - selv flytter jeg til China. Kanskje. Kanskje ikke.

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har flydd i litt både lett regn og snø og det går fint så lenge elektronikken er beskyttet. Motoren tåler det meste så lenge den beskyttes mot korrosjon etterpå. Har sett bilder av at folk har stupt kråke med en GWS Beaver på flottører og bare fortsatt å fly etterpå siden elektronikken var tørr.

                          Vi fikk 12-13 cm snø her natt til torsdag (eller var det fredag?). Ikke hyggelig! Jeg bor kanskje på feil sted siden jeg hater snø.

                          Comment


                          • #14
                            Du bor i Bardu og hater snø? Lykke til

                            Var der oppe i kongens klær, så jeg vet hvordan det kan være (som så mange andre). Stiligste jeg har sett er bilde av en hjullaster med snøfres, oppå taket av den står en stige opp til brøytekanten , da skjønner du at du er på feil sted. Vel er jeg nordlending, men det finnes grenser....

                            Comment

                            Working...
                            X