Announcement

Collapse
No announcement yet.

Arbeidsuke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Arbeidsuke

    Jeg går nå i 9ende klasse i stavanger, og vi skal om ikke så altfor lenge ha en såkalt "arbeidsuke" hvor man skal søke på en jobb hvor man skal jobbe en uke som lærling eller hjelper. Jeg tenkte litt på å søke på braathens flyverksted e.l om det finnes noe slikt på sola. Er det noen som har erfaringer om dette, hvor jeg kunne søke? Finnes det et flyverksted i stavanger området?
    I don't think there's a punchline scheduled, is there?

  • #2
    Jeg jobbet på Astec Helikopter Service i fjor.
    Jeg prøvde litt andre steder, men det var svært vanskelig å få jobb. En annen i klassen spurte også på veldig mange flyverksteder, men han måtte til slutt jobbe på et trykkeri. Altså du bør søke tidlig!
    Grunnen til at jeg kom inn var at jeg kjente en som kjente en...og også da var det så vidt.
    Men for all del, prøv!
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

    Comment


    • #3
      Du kan jo prøve Pratt & Whitney, som har et stort fly motor verksted på Sola. Tror de heter Pratt & Whitney Norway Engine sentre, tidligere braathens motorverksted.

      Ellers er det jo aztec helikopter som ble nevnt tidligere.

      Comment


      • #4
        På Sola er det Pratt & Withney, Braathens og Astec så vidt jeg vet. Du kan også prøve å ringe direkte til Avinor og spørre om de har noe. Kanskje på flymuseet?
        Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
        er der ingen der kender dem.

        Comment


        • #5
          Eg jobbet hos CHC helikopter service da eg gikk i 9.ende. Bare det å være i nærheten av ett helikopter er herlig, det å få skru på de er dritkult
          Fikk meg også en flytur, det var kanskje enda bedre.

          Så kjemp med nebber og klør for en fly-relatert arbeidsuke, det er verdt det
          Morten Smøraas

          Comment


          • #6
            Takk for gode svar!
            Har nå sendt mail til astec. Håper at jeg kommer inn!
            Har også klart pratt & whitney om/når astec sier nei. Men jeg kunne ikke finne braathens flyverksted. Finnes det? Tror ikke å jobbe på flymueeet hadde vært noe for meg flue.. Om de da ikke har flyverksted selvasagt :P
            I don't think there's a punchline scheduled, is there?

            Comment


            • #7
              De driver med vedlikehold o.l. på museet, men du hadde kanskje ikke fått lov til å mekke på flyene uansett.
              Braathens har et vedlikeholdsverksted på Sola, pappa har vært der i forbindelse med jobben mange ganger.

              Hvis du prøver på Astec, ring (husker ikke nr.) og spør etter Rune Berg.
              Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
              er der ingen der kender dem.

              Comment


              • #8
                Jo, braathens har hoved verksted på sola, de kaller seg "Braathens Technical Services".

                Google er din venn! Google

                Et søk på braathens og teknisk ga denne linken, som kanskje hjepler:
                Fant ikke siden – Norsk Flyteknikerorganisasjon

                Comment


                • #9
                  Joda, det var litt der, men det var bare historien og nyheter Er det noen som vet om en mail eller telefon?
                  I don't think there's a punchline scheduled, is there?

                  Comment

                  Working...
                  X