Announcement

Collapse
No announcement yet.

Formosa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Formosa

    Hei.
    I går tok jeg meg en tur på Moa, og "tilfeldigvis" gikk jeg forbi Ringo. Rett inn der og så måtte jeg snoke litt i GWS kassene. Der så jeg en Formosa. Fikk den billig(jobber der på fredager), svake mennesker .
    Så... flyr den bra med 350C motoren? og vil en PJS 550R passe i den?
    Og.. før jeg glemmer det: tenkte å lakke den, så hvilken lakk er odorless eller hva det nå heter?

  • #2
    Du byggger din på en dag mens jeg har brukt en og en halv månede på å få min ut av esken
    Run, live to fly, fly to live, aces high!
    Erlend Larssen

    Comment


    • #3
      Regner med det kommet et review snart da?? Har kastet meg på elektrobølgen og kjøpt meg en T3D, får se hvordan det går... Er mest glad i pattern og har da vurdert en Formosa.....
      Mvh Tommy Fosland
      Tromsø MFK

      Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

      Comment


      • #4
        eh... Review,*host* jeg tenkte litt på det, men det gikk litt fort i svingene, og så kan jeg knapt å skrive når det gjelder det
        Men nå skal jeg ut å teste (med orginal motor)

        Comment


        • #5
          Den fløy greit den, men savner litt power, PJS-en blir nok testet om ikke så lenge

          Comment


          • #6
            Jasså

            Skulle ikke du kjøpe min da jaja den flyr som en drøm men hiv inn en kraftig motor
            Lars Norberg

            Comment


            • #7
              Hadde tenkt til det ja, men mødre vet du....
              Nå er den testet med PJS også, bog klager ikke der.

              Comment


              • #8
                Må få inn en CD-rom motor i min men først må jeg hengsle rorene som jeg har brukt ca 3 måneder på nå
                Run, live to fly, fly to live, aces high!
                Erlend Larssen

                Comment


                • #9
                  For å ikke starte en tredje tråd om Formosaen så spør jeg her..

                  Kikker litt på den nå og lurer på om man må skråskjære rorene. Hva er normalt mellomrom mellom vingen og balanserorene?
                  Run, live to fly, fly to live, aces high!
                  Erlend Larssen

                  Comment


                  • #10
                    Neimen... Grattis Erlend, du har altså komt igang nå?
                    Jeg kun skjærte ut rorene å skjærte slisser i isoporen, satt inn hengsler, blandet gurglemeie(epoxy) å limte de fast.. ser ut til å virke fint

                    Comment


                    • #11
                      Hvor stor glippe har du imellom roret og vingen da?
                      Holder det å bruke GWS limet til hengslene eller må jeg ende opp med hendene fulle av epoxy igjen?
                      Run, live to fly, fly to live, aces high!
                      Erlend Larssen

                      Comment


                      • #12
                        1-2mm tror jeg... gidder ikke å måle nå.
                        Personlig så liker jeg ikke GWS-limet, men det holder kansje.. hva vet jeg?

                        Comment


                        • #13
                          Likte det ikke jeg heller. Brukte det til å lime inn karbonstangen i vingenog det endte med at jeg måtte pusse ned masse bobler.
                          Run, live to fly, fly to live, aces high!
                          Erlend Larssen

                          Comment


                          • #14
                            Med meg satt den ikke skikkelig fast... Og bare til info, det er visst kontaktlim, har jeg hørt.

                            Comment


                            • #15
                              Det er nok kontaktlim ja, så jeg synes det skulle stått at man skulle bruke epoxy.
                              Vingen forsvant plutselig inn i esken igjen
                              Run, live to fly, fly to live, aces high!
                              Erlend Larssen

                              Comment

                              Working...
                              X