Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motorkutt!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motorkutt!!

    Fløy min Threedee i dag med PJS 500 motor påsatt 9x6 propell, Li-po 1350 mAh 7,4V batteri, ACT 6 kanals rx og CC Phoenix 25 esc. Første flyturen gikk greit - skulle bare ta den ned for å fintrimme den og kjenne på batteritemp. Tok den så opp igjen og etter ca 30 - 45 sekunder så koblet motoren ut. Byttet batteri og prøvde på nytt med samme resultat. Har ikke programmert om esc så den skulle ikke gå i throtlecut på grunn av lavt batteri.

    Har akkurat satt på lading av den ene batteripakken og den ladet bare i 10 - 12 minutter før den gikk over til vedlikeholdsladning (90% fullt).
    Hadde litt lav spenning på senderen - 9,6V men det skulle vel ikke ha noen betydning så lenge man ikke har aktivert fail-safe og mottakeren ikke er av PCM type.

    Takknemlig for svar da jeg godt kunne tenkt meg å fly litt mere i dag
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

  • #2
    Nå kjenner jeg ikke CC-regulatoren, men det kan ikke være en strømbergenser eller temp-sens som slår inn da tro??

    Har du kjent etter om regulatoren blir varm?

    Prøv å kjøre tingen mens den står på bakken og sjekk om den kutter da også... Jeg tviler på at det er senderen din som er problemet... Mest sannsynlig er det en eller annen beskyttelses-innretning i regulatoren...

    Comment


    • #3
      Fungerer helt greit på bakken. Throtlecut er satt til 5V (fabrikksinnstilt).

      Hvordan er det med li-po og kulde? Det var en par kalde i formiddag og det kan kanskje påvirke
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment


      • #4
        Prøv å kjør batteriene varm først, la motoren gå en liten stund på kvart gass eller noe sånt. Det skal vist hjelpe

        Comment


        • #5
          Har nettopp kommet tilbake igjen etter en ny tur - ingen problemer. Fløy en 3 - 4 minutter men da det begynte å blåse en del tok jeg den ned. Kjørte den så en ett par minutter på full gass uten at det var antydning til minskning av turtall eller cut-off. Regulatoren ble heller ikke varm.

          Får prøve som Niklas sier å "varme opp" batteriene litt før man flyr det.
          Espen Kvien
          Gruppeleder F3A
          Vingtor RC Club
          f3a.norge@gmail.com

          Mange fly og mye moro

          Comment


          • #6
            Jeg fløy nettop ca7minutter med et 1200li-ion. I vanlig temperatur holder det i en halvtime.
            Skal gjøre som Niklar sier.
            Run, live to fly, fly to live, aces high!
            Erlend Larssen

            Comment

            Working...
            X