Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-sky radio og Real Flight G2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E-sky radio og Real Flight G2

    Hei, jeg har fått tak i Real Flight G2, og har koblet min Honey Bee E-sky radio mot RF G2, og alt funker bortsett i fra gassen. Hva gjør jeg galt? Bruker et program som heter PPJOY, for at de skal kunne "prate" sammen. Får ei heller calibrert gassen i programmet, ellers funker både høyde, side og balanseror.
    Thunder Tiger Raptor 50 SE
    Ready S
    E-sky Honeybee
    Stryker F-27C

    E.B.

  • #2
    har akkurat det samme problemet med en ESKY radio, alt fungerer fint i Joystick (på kontrollpanel) samt FMS, men ikke RealFlight G2, veldig irriterende :/

    Noen som har en løsning?

    Comment


    • #3
      jeg fikk tak i realflight g2 nå og skulle prøve det sammen med ppjoy. men her fungerer ikke høyderoret
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Om signalet leses burde det gå inn å konfigurere manuelt. Måtte fingre mye for å få et eBay interface til å funke med JR radioen men den kom seg til slutt. Prøv alle knapper med "avansert" eller tilsvarende på.
        Etterhvert finner du hvordan man lager sitt helt egne stikkemodus.

        Comment


        • #5
          problemet er at i windows instillingene for joystick og i FMS fungerer alt. men i G2 så får jeg ikke signal fra opp/ned(y) axen på høyre stikke. så hvis jeg setter til mode1 sender så er det trottle som ikke fungerer. senderen er en futaba skysport 4. vil ett slik USB inteface fungere på G2?
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            fikk det till
            fant løsning her Hitec, PPJOY, Realflight G2,PIC serial interface fix - RC Groups bare bruk de instillingene på mapping så fungerer alle kanalene. så må man i G2 velge custom på transmitter mode for å få de rette bevegelsene til å styre de rette funksjonene.

            Nå er det bare å trene. ser en del bedre ut en FMS i hvertfall. kanskje litt mere realistisk også
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Ja det var det der jeg tenkte på.
              Min G2 er mye mer ustabil enn T-Rexen er i virkeligheten, FMS er mye nærmere merkelig nok...

              Comment


              • #8
                Har prøvd litt forskjellige fly nå og de virker litt mere riktig en FMS. har alldrig prøvd heli i virkligheten så jeg kan ikke uttale meg om det. men heliene i G2 var ikke enkle i hvertfall
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment

                Working...
                X