Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align Trex 450X

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Align Trex 450X

    Hei!
    så nyheten her, og den så jo veldig interesann ut... Zoom400 bør vel frykte denne?
    er det noen som har sett denne live? Noen som har noen slags erfaringer med den?

    Zoom400 v.s Trex 450X hadde vært interesant å hørt noen meninger om.
    Bjørnar, Trondheim
    bkhans-1@broadpark.no
    Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
    Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPM

  • #2
    Rune Kvam har kjøpt seg en.... Bestillt fra det store utland. Ser jo ut som en mini Raptor da.
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

    Comment


    • #3
      Jeg var iallefall ikke i tvil når jeg så den; Har leeenge somlet med tanken på en zoom 400 men da jeg så denne raptor-lookaliken ble det ingen mere fundering; Jeg har nå hoppet på introtilbudet og kan nesten ikke vente på at Trex'n min skal komme

      Har ikke sjekket så mye, men det lille jeg har fått med meg taler meget lovende for denne Trex'n vs Zoom'en...

      Comment


      • #4
        ser bra ut til å komme fra en taiwansk støvsuger produsent
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

        Comment


        • #5
          Trex 450X

          Jeg har nå satt sammen denne helien, kjøpte den pakken som Helizone har med alt sammen.(unntatt lader og sender)
          Denne modellen er enkel å sette sammen, og posene med deler var bar delt opp.
          Noen flere punkter og litt mer detaljer rundt enkelte ting i byggebeskrivelsen hadde ikke vært å forakte.
          Men byggingen gikk fint likevel.
          Align-radioutstyret fungerer bra sammen med min Futaba-sender, så dette ser lovende ut.
          I nær fremtid skal jeg prøve denne modellen, stille inn tracking, gyro osv
          Skal bli spennende å se hvordan denne modellen er kontra en fuel-heli.

          Comment


          • #6
            Venter i spenning på å høre hvordan det flyr
            Fått prøvd det enda?

            Noen andre her som har prøvd Trex?

            Fant forresten ei nyttig side på nettet: Choosing and Buying Clothes for Children
            Står en del om motorer, batterier og oppsett +++ til TREX'n der
            Espen Melby

            :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

            Comment


            • #7
              Ser jammen ut som om jeg fikk blåst av studielånet på en av de siste t-rexene som elfun.net hadde på lager. Bestilte den klokken halv to i dag, og de sendte den også i dag. Det er bra service!!

              Men nå er jeg bare nervøs... jeg er jo ingen helipilot.

              En veldig fin side du fant der esmel. Gode bilder og god veiledning.

              Gleder meg
              Torgeir K. Haugstad

              Comment


              • #8
                Jeg har fått prøvd den litt, klarte ikke å vente og tok den med ut selv om det blåste en del.
                Resultatet var at den tippet og slo rotoren i bakken fra en halv meters høyde med skikkelig turtall på rotoren, og jeg mistet noen linker i rotorhodet.
                Denne modellen tåler mer en Raptoren min og Concepten gjør, hadde dette vært en av den hadde det blitt dyrt.
                Fikk prøvd den litt, og jeg synes det var bra respons på balanse og høyderor, og etter at jeg hadde stillt litt på pitchkurven virket det som det var bra med krefter også.
                Venter på de delene jeg mistet samt en ny main shaft som bøyde seg.
                Tror dette kommer til å bli en modell som jeg vil få mye glede av.
                Venter også på å få manualen til gyroen på engelsk, det var bare skrift-tegn i den manualen som fulgte med Align-gyroen.
                Også er den billig og kræsje, og det er viltig for meg i alle fall.
                Tror nok de som kjøper denne kommer til å bli meget fornøyde.
                Den siden med Trex-tuning var kjempefin, skal kikke mer på den når jeg skal i gang med denne modellen igjen.

                Comment


                • #9
                  Gleder meg som en unge til jeg får skaffet meg en selv!
                  Godt å høre at den tåler en del.

                  For de som vil ha litt bedre respons:
                  http://runryder.com/helicopter/t149776p1/

                  Tror det er laget en offisiell versjon av denne nå, men det burde vel ikke være det største problemet å lage noe slik selv... Ser også rundt om kring at de har byttet ut overføringene fra sevoene for å eliminere slark i den z-koblinga til servoen. Tror jeg kommer til å gjøre dette helt fra starten når jeg får skaffet meg en.
                  Espen Melby

                  :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                  Comment


                  • #10
                    sjekk på 3dheli.no, der står endel på forumet om trex.. er vel greit å montere ball links med en gang ja. enig med deg der.
                    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                    www.airheads.no

                    Comment


                    • #11
                      Ok.

                      Da kommer mine første spørsmål om t-rex og helikopter generelt. Kan jo ingen ting om dette her.

                      Heliet er nå satt sammen, elektronikk er installert og motor prøvekjørt.

                      Første spørsmål: Alle ballene som skrues inn i rotor og kontrollarmer etc; skal skruen skrues helt fast slik at ballen står fast eller skal ballen kunne bevege seg. Er redd for å skru noe fast som ikke skal skrues fast, men jeg vil tro at de skal skrues fast uten noen bevegelse.

                      Andre spørsmål: Balansering!! Hvordan sjekker man balansepunkt på et helikopter. Og hvordan kan man best balansere bladene?

                      I tillegg til disse spørsmålene virrer det minst tusen "hvordan i all verden..." oppe i hodet mitt. Regn med flere spørsmål fra denne kanten!!

                      En god ting er at heliet er bygget og det ble ingen deler til overs - bortsett fra reservedeleposen.
                      Torgeir K. Haugstad

                      Comment


                      • #12
                        ballen skal sitte fast, balanserin kan du sjekke ved å ha ett rotor blad fremover, og ett bakover. løft opp kopteret i padle stangen, på hver side av rotorhodet, husk å holde langt inn.. rotorbladene kan balanseres enkelt ved å skru de sammen så de står 180 grader ut fra hverandre, og lette det som vipper ned når du holder i skruen på midten. det er mange gode beskrivelser hvis du søker litt på forumet her

                        håper dette hjelper deg litt videre
                        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                        www.airheads.no

                        Comment


                        • #13
                          Takk skal du ha.

                          Fant mye av etterlengtet info på raptortechnique
                          Torgeir K. Haugstad

                          Comment


                          • #14
                            Her er en vanvittig bra link for dere som har T-rex! (Heldiggriser!)

                            http://www.runryder.com/helicopter/t151535p1/
                            JAH@
                            \"Allt som går opp, kommer før eller siden ned igjen!\"
                            T-Rex 450XL
                            T-Rex 500CF
                            Styrker

                            Comment


                            • #15
                              Nå er jeg ganske fornøyd.

                              Det er to grunner til dette:

                              Den første grunnen: Ny deilig radio - JR 9X En presis og veldig brukervennlig radio. Anbefales!!

                              Dan andre grunnen: Har prøvd å hovre, stille gyro, stille pitch og throttle, balansere blader og alt annet det er som finnes å stille på et helikopter. Det er altså T-rex det er snakk om. Har strevd en del med dette. Men i dag turte jeg å ta helikopteret opp i 1 - 1,5 m høyde og duverden... har ikke turt dette før og har holdt meg til 10-20 cm over bakken. Har hatt groundeffekt i bakhodet men det har aldri slått meg - dessuten må jeg trene i stua (da det ikke er vær til å trene ute). I dag derimot - første prøve med den nye radioen, prøvde jeg å ta det opp i 1 meters høyde. Helikopteret ble stående stille i luften med kun små og få input fra min side. Mulig jeg har litt bratt pitche kurve for det gikk relativt fort ned når jeg dro litt av gassen. Ingen skade takketvære karbon og isoporkule treningsunderstell.

                              Det jeg vil fram til er - fyttigrisen så morro dette er!!

                              En liten ting til: Li-ion batteriet som følger med den komplette align pakken er ikke å anbefale. Mulig kopteret mitt er litt tungt, men det batteriet holder ikke til hovring. Det jeg fikk med er et 1900mah li-ion som kun tåler 6C. Det blir 11,5A.
                              Torgeir K. Haugstad

                              Comment

                              Working...
                              X