Announcement

Collapse
No announcement yet.

mini

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mini

    Heisann. bygger en messerscmitt 109 nå.
    tenkte å få den rimelig lett serru!. det er et lite fly med stooor motor! muli jeg må gå ned litt i motorstørrelse etter første prøveturen!

    men::: det blir jo 5 servoer i flyet! trottel/ballanse/side/høyde og retract.
    det er jo forhåldsvis lite sideror på denne modellen. så jeg tenkte på å bruke mini/micro servo på trottel og sideror. trenger vel ikke mer siden det er ballanseror på denne!
    Eller hva mener dere? forøvrig blir det en battpakke på 300mah.
    250cc tank og for stor motor!! leter etter en 25/32 motor!
    men foreløbig blir det en 49 motor! hehe. ja det er sant!
    med tanke på vingene som er bare 125cm lang.
    det er jo rene skjære akromaskinen! hehe.
    blir vel bare en tur med 8 kubbikeren før bytting. men trenger som sagt en mindre motor. en 4,5 ccm er passelig.
    huffda! ble litt mye skriving hær nå da! hehe. vil egentlig bare høre deres mening ang bruk av mini/micro på trottel og sideror,
    mvh Roger
    Roger Danielsen

  • #2
    125 cm vinge?? Det er jo SVÆRT, jo. Skulle da ikke være noe som helst problem med 5 servoer i noe slikt?
    Anders Valland
    Trondheim

    Comment


    • #3
      svært

      hehe, ja muli det .er det minste jeg har hatt iallefall. og første lavvinga.
      så du mener jeg skal gå for standard størrelse servo i det?
      blir kanskje for lite med mini på sideroret!
      mvh Roger.
      Roger Danielsen

      Comment


      • #4
        Neida, neida, det er bare at 125 cm er i nærheten av det største jeg har fløyet.....neida, har hatt seilfly også, men i dag flyr jeg med modeller mellom 70 og 100 cm vingespenn.

        Messerschmidt'en går vel rimelig kjapt skulle jeg tro? Likevel tror jeg miniservoer burde holde til både høyde og sideror, og mikroer på balanserorene (jeg regner med du har en pr. ror). Hva angår throttle så er det vel andre ting enn styrke som inngår i vurderingen der. Jeg kan ikke helt se hvorfor man skulle trenge noe annet enn en mikroservo på denne funksjonen. Men nå flyr jeg ikke glow så det er sikkert noe jeg ikke vet om akkurat det.
        Anders Valland
        Trondheim

        Comment

        Working...
        X