Announcement

Collapse
No announcement yet.

MotoCalc 7.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MotoCalc 7.

    Har nettopp lasted ned MotoCalc og lurer på om det er verdt å satse pengene på dette? Har tatt 30 dagers prøvedtid.

    Ser ut fra kalkulasjonen at 2cells Li-po 1200mAh med PJS 500 og CC Phoenix 25 samt 9x7,5 propeller gir propeller stalled - hva betyr egentlig det oversatt til praktisk bruk?

    Ellers så ser jeg at 400 motor med 6x3 propell og 2cells Li-po 1200mAh er helt ok uansett merke på 400 motoren.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

  • #2
    Det betyr at angrepsvinkelen på profilen til propelleren bilr for høy når flyet ikke beveger seg fremover. Når du begynner å få fart vil propelleren virke bedre. Det kan du sikkert se ut fra tallene.

    Comment


    • #3
      Tallene sier meg ikke så veldig mye da jeg ikke har noe særlig peiling på watt, ampere, thrust med mer. Skjønner jo litt ved at jeg ser at noen oppsett har bedre verdier enn andre når man angir en fra-til verdi på batterier og propeller .

      Betyr det du sier at motoren vil trekke mere amp når den kommer i luften og får omsatt pitch til trekkraft?
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment


      • #4
        Vil tro det øket bittelitt i begynnelsen i det den slutter å steile, men den avlastes når man får enda høyere fart og det senker stømtrekket.

        Comment

        Working...
        X