Announcement

Collapse
No announcement yet.

Småfortvilt...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Småfortvilt...

    Jeg sitter her å river meg litt i håret, og kan ikke fatte og begripe hvordan folk greier å få Vertigoene sine til å bli så lett! jeg har kommet fram til at med PJS 550R, 3stk HS55, CC 25 regulator, E-tec 3S1P 1200 lipo og liten Hitec mottaker(jepp, du leste rett.. Hitec) blir vekten ca 320-330 gram! og jeg vil ha den ned i 280-300gram! Har også snakket litt med Flue, og han heller aner ikke hva som skjer, selv med samme oppsett som andre(en annen?) her inne greier han ikke å få ned vekta til det samme som X har gjort...

  • #2
    Med 1200 lipo pakker, så tror jeg det skal bli vanskelig. 700 pakker derimot, går den ned mot den vekta du nevner. men det viktigste er jo at det flyr, og jeg regner med den gjør det.
    Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

    Comment


    • #3
      Eller at noen gjør som når man fisker - jukser på vekta
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment


      • #4
        Man skal vere klar over at kjøkkenvekter kan variere ganske mye i mellom selv like produkter så 10-20g på 300g er ikke en umulighet.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #5
          Gjør ikke noe om vekta viser 400g, for når Vertigoen min flyr så er det ikke al verdens krefter i hover! (Riktignok er det blitt mye liming på den grunnet div. utstyrsvikt). Faktisk ingen styrt med påfølgende skader grunnet pilotfeil, men så har jeg ikke flyd den så mye heller.

          Mitt oppsett er: Hitec feather ( jepp, det var det jeg hadde liggende...) 7,4g uten RX, 3 stk HS 55 à 7,8g (bestilt nye W-060 servoer). Motor: Nippy 0808/98, reg: CC phx-10, og 3S1P 700mah LiPo. Alikevel er flyet oppi 300g (i følge en dårlig vekt). Motorspantet er laget selv, veier litt mye (i følge samme vekt, rundt 8g. Ser ikke helt hvor jeg kan spare uten å lage hull i firewall og evt. deprondeler....Uansett det blir på min neste Vertigo.
          Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
          er der ingen der kender dem.

          Comment


          • #6
            Hvor for i alle dager har du valgt 1200 pakke?

            Comment


            • #7
              Det var fordi det var det VM hadde liggende
              Men en 700 HD pakke må kjøpes rimelig fort, og helst en Schulze mottaker også..

              Comment


              • #8
                Ah kommer pakken min hjem snart? hadde tenkt å bruke den på en 300 motor så jeg snart hadde unskyldning til å kjøpe børste løst.
                Gert Hildrestrand.
                Limets Venner.
                Valdres Flyklubb Modell

                Famous last words? Hey watch this!

                Comment

                Working...
                X