Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Nasko Mini Flea

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: Nasko Mini Flea

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Topp artikkel. Eneste jeg savner er litt mere om fly egenskapene men det kommer vel til neste sommer tenker jeg.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #3
      Takker og bukker!

      Kommer til å oppdatere dette med flyegenskaper, ja. Av en eller annen grunn så finner jeg ikke noe termikk på det hvitkledte jordet jeg ser ut av vinduet her, og tryllestaven ble borte i flyttelasset ifjor. Så da får oss heller teste andre mer brummende ting imens...
      Odd Sundet
      http://www.imacnorge.no

      Comment


      • #4
        Som feks en Funtana 90 kanskje.........
        Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

        Comment


        • #5
          Nei det er ikke akkurat termikktiden, men et hang fins vel? (Eller kanskje ikke, Østlandet er tragisk sånn sett)
          Hører fra mange hold at Flea-en skal ha brukbart fartspotensiale på hang, men kanskje det kreves bly?? Og det med fart er relativt... er den mye kjappere enn Blue Phoenix??
          Ja, kanskje vi kan samles til innkjøring av Funtana-motorer og fly termikk med hver vår Flea over plassen!
          Skjønte den var liten, men ble likevel overraska over at den var SÅ liten da jeg så bildet i artikkelen Skjønner at folk er begeistret for den.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Originally posted by widowmaker
            Som feks en Funtana 90 kanskje.........
            Hmm...njaa..tja...mulig det..

            Originally posted by joo
            Nei det er ikke akkurat termikktiden, men et hang fins vel? (Eller kanskje ikke, Østlandet er tragisk sånn sett)
            Finns vel et hang her og der (vet jo om en kolle da.. ), men når det blåser sånn ingentingvind blir det vrient. Trenger forøvrig et lynkurs i hangflyging, så jeg regner med at du stiller opp Jo....med eller uten rusende Funtana'er på parkeringa. Apropos Funtana så er'n klar, og et par fristebilder er lagt ut på sida mi.

            Jeg vil nok også tro at det trengs litt bly for å få opp farta. Den er sabla lett som den er. Dette er ting som skal utforskes når forholdene tilsier det, og evt. vekttillegg gjøres da. Virker i hvert fall utrolig artig det lille jeg har fått prøvd den til nå.
            Odd Sundet
            http://www.imacnorge.no

            Comment


            • #7
              Det har dukket opp et halvt dusin Nanoer i klubben min, sånn helt plutselig! Etter hvert har vi fått kjørt dem en del på hang.
              Den flyr pent på liten vind, gjerne 3-4 m/s. I jevn vind er dem helt OK å fly, ganske raske og mye rorrespons rundt nøytral. Er man brutal på stikka trenger man ikke fly mer enn 3 meter til hver side og ikke mer enn 5-6 meter ut
              I mer vind virker den mer vinglete, naturlig nok. Rundt 6-7 m/s er det nok. Sikkert fordi den ikke klarer å penetrere vinden godt nok. Vi har hatt dem både baktunge og nesetunge uten at noen millimeter endringer av CG gir mye forskjell.
              Dem tåler mye juling på landingene uten å få mye skade...
              En i klubben har ikke mindre enn 4 servoer om bord! Da har han også sideror på V-halen.
              Moro fugl
              Attached Files
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                Har etter hvert fått en del ti-talls timer i lufta med min Nano, og det samme har en del av de andre i klubben som har samme fuglen. Vi er egentlig veldig enige om en ting; Denne kan vi ikke unnvære!
                Vi har fløyet dem på bittesmå trange hang, på herlige sjøhang i Danmark og ellers er den med overalt når vi skal på hang.
                Min stakkar fikk et hardt møte med "Den røde carbon", som er wm sin carbonforsterkede Nano. Etter å ha fixa to vingebrudd og bygd den opp igjen og laget standard hale er den minst like god som før. Mer moro i noe så smått skal man lete lenge etter.
                Siden UltraMicro selger den nå plukket jeg med en reserve (for å ha i samlinga av ubygde saker under trappa) sist jeg var der, må bare ha i beredskap i tilfelle totalhavari på den jeg har.
                Attached Files
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Supra25
                  Takker og bukker!

                  Kommer til å oppdatere dette med flyegenskaper, ja. Av en eller annen grunn så finner jeg ikke noe termikk på det hvitkledte jordet jeg ser ut av vinduet her, og tryllestaven ble borte i flyttelasset ifjor. Så da får oss heller teste andre mer brummende ting imens...
                  Leste opp igjen artikkelen, og kan så vidt jeg ser ikke se noen oppdatering på flyegenskapene. Kansje ett lite tillegg hadde vert tingen nå som den forhåpentligvis har fått luftet seg i + grader?
                  Gert Hildrestrand.
                  Limets Venner.
                  Valdres Flyklubb Modell

                  Famous last words? Hey watch this!

                  Comment

                  Working...
                  X