Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align T-Rex Pakketilbud

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Align T-Rex Pakketilbud

    Vi kjører et gromt pakketilbud på "zoom-dødaren"
    Tilbudet finner du her

    mvh
    elefun.net
    Alle nyheter og innlegg skrevet av bruker EleFun.no er automatisk hentet fra blogg.elefun.no .
    Henvendelser angående denne posten rettes til oss her.
    Besøk oss: Webshop | Blogg | Facebook | Twitter | Forum

  • #2
    "ZOOM dødaren".. Thi hi.... No way!

    Det er 2 forskjellige ting som appellerer til 2 forskjellige kjøpere...
    Anders Hauge

    www.hang.no - Norges nye HANG-side!

    www.JetsOfBergen.no
    rc.andersh.com

    Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
    Byggeblog FPV SailCam Easyglider
    Byggeblog for Eurosporten
    Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

    There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

    Comment


    • #3
      Originally posted by andersh
      "ZOOM dødaren".. Thi hi.... No way!

      Det er 2 forskjellige ting som appellerer til 2 forskjellige kjøpere...
      Uten å starte noen "krangel". Men jeg mener Zoom og T-Rex kommer nok i samme klasse.
      Zoom er sikkert ett OK helikopter, men når jeg testa den ut kunne den ikke fly "right" out of the box. Halen og andre ting er ikke like bra. Det kan du med T-Rex, den er 3D kapabel til tusen rett ut av esken. Kanskje litt tyngre men oppfører seg meget bra....Stabilt til tusen.
      Anbefaler deg å ta en skikk på modoellen ihvertfall...

      Vi forskjer litt på motor/batteri på T-Rex modellen for tiden, og finner den meget interessant. Likheten med Raptor som er kjent på 30/50 modellene sine er veldig lik...

      //Rune
      www.3dheli.no is parked
      post@3dheli.no

      Comment


      • #4
        Vi forskjer litt på motor/batteri på T-Rex modellen for tiden, og finner den meget interessant. Likheten med Raptor som er kjent på 30/50 modellene sine er veldig lik...
        Har dere trukket noen konklusjoner når det gjelder motor?
        Jeg får en modell med orginalmotor senere i dag, men har også en B20/15L. Hva med antall tenner på motordrevet?
        Har dere noen foretrukken gyro og ESC til denne modellen?

        Comment


        • #5
          Nei, la oss ikke starte en slik krangel... Jeg har lest veeeldig mye om T-Rex på Runryder og der kan jeg love deg diskusjonen har vert kraftig... Konklusjonen der også ble at ZOOM og T-Rex egentlig er 2 litt forskjelligte ting. T-Rex er større og muligens aningen mer stabil, men trenger dyrere batterier og mer går i stykker om du går ned pga. vekt og størrelse. ZOOM er er mindre og har bedre kraft/vekt forhold og klarer seg med mindre batterier/motor, blir lettere og dermed mer robust.

          Det er mange som mener T-Rex ikke er et såkalt "microhelikopter" men endre mer opp i klass med de som er litt større.

          Det er mange ting som spiller inn.... Jeg tror nok jeg kommer til å holde meg til ZOOM, men jeg følger interessert med på hva som skjer rundt T-Rex...

          Et lite tips til dere som importerer og selger den - sjekk Runryder og vær klar med litt strategiske "options" som skal være et "must". Ta inn alternative bedre blader, og så har jeg hørt mye om linkene som følger med i kit'et.
          Anders Hauge

          www.hang.no - Norges nye HANG-side!

          www.JetsOfBergen.no
          rc.andersh.com

          Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
          Byggeblog FPV SailCam Easyglider
          Byggeblog for Eurosporten
          Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

          There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

          Comment


          • #6
            Originally posted by andersh
            Jeg har lest veeeldig mye om T-Rex på Runryder og der kan jeg love deg diskusjonen har vert kraftig...
            Jeg kan med en gang si at veldig mye av det som står på RunRyder er direkte feil. Spørsmålene og svarene som står under T-rex forumet er veldig mange fra "uvitende" som bare har sett bildene fra modellen. Så les gjerne det som står der med klyper av salt...

            Originally posted by andersh
            T-Rex er større og muligens aningen mer stabil, men trenger dyrere batterier og mer går i stykker om du går ned pga. vekt og størrelse.
            Litt større er den. Tyngre er den ihvertfall! At delen går letter i stykker av den grunn er jeg ikke enig i. Det går på materialvalg og sammenskruing med resultat av mindre skader ved en crash.
            I sist uke slutta Balanseror servoen å funke, og da bar det rett ned i moder jord fra 5-10 meters høyde. Det resulterte i kun bytte av blader og så var vi klar for å fly igjen... (+ servobytte)

            Originally posted by andersh
            ZOOM er er mindre og har bedre kraft/vekt forhold og klarer seg med mindre batterier/motor, blir lettere og dermed mer robust.
            Helikopteret er mindre, men mindre motor? Bruker ikke mange en KV4100 eller KV42000 motor? T-rex funker best med KV2800, og Align sin motor er bra til den prisen. Vi merker ikke forskjell på den og f.eks, Hacker sin B20-15L motor...
            At man vil kunne levere mest mulig strøm fra batteriet er klart. Har prøvd med KV2500 motor og LiIon batterier. Da hovrer man, flipper 1 gang før en må ta det easy igjen. All energi forsvinner på ett blunk...

            Originally posted by andersh
            Det er mange som mener T-Rex ikke er et såkalt "microhelikopter" men endre mer opp i klass med de som er litt større.
            Det kan jeg forsåvidt vær enig i. Den er ekstremt lik "flymessig" en raptor. Det merkes i veldig godt i roller hvor zoom og t-rex oppfører seg forskjellog. . Men hva er definisjonen på ett mikrohelikopter?

            De kommer jo nå med lengre blader og hale, så da blir det som en Raptor 30 i "kit" med oppgraderingsmulighet til Raptor 50..

            Originally posted by andersh
            Et lite tips til dere som importerer og selger den - sjekk Runryder og vær klar med litt strategiske "options" som skal være et "must". Ta inn alternative bedre blader, og så har jeg hørt mye om linkene som følger med i kit'et.
            Største fordelen med T-rex kontra andre modeller er at denne flyr når du bygger etter tegningen. Rett ut av esken. Det er ikke nødvendig med oppgraderinger for å fly 3D... Halen fungerer på første forsøk. En fryd for oss som hater feilsøking
            Linkene kan være litt "slappe", men jeg har ingen problemer med disse. Det gir ingen forskjell på flyegenskapene på mitt helikopter. Har bytta til strammere for å se, men de i kit'et fungerer utmerket.

            Det stedet som det kunne vært en forbedring påer "washout" saken. Den kan ha litt slark, eller blir slarkete etter en stund... Men i praksis når en flyr så merker jeg ikke så mye av det. Helikopteret er dønn stabilt, og jeg testa det med å slippe stikkene i ihvertfall 10 sekunder...

            Det følger med 2 treblader. Disse fungerer utmerket etter at en tar en runde og balanserer dem...

            Comment


            • #7
              Originally posted by Per Klepaker
              Har dere trukket noen konklusjoner når det gjelder motor? Jeg får en modell med orginalmotor senere i dag, men har også en B20/15L. Hva med antall tenner på motordrevet?
              Har dere noen foretrukken gyro og ESC til denne modellen?
              Skummelt å svare deg da, som kan dette med børsteløsemotorer, men

              Vi har nok ikke kommet helt i mål enda siden vi benytter den gamle "prøv" og feil metoden og ikke "vitenskapelige" med testutstyr/temp måler. Vi tester med å fly den i modellen, så litt synsing om småting kan det nok ende i...

              Men det jeg kan si til nå er at,
              KV2500 med 15 giriing er greit for Start/trening og vanlig "søndagsflyging".
              Har testa i denne kombinasjonene med billige LiPo 1200, 1900 og 2200 Mah batterier. og alle fungerer så lenge en ikke belaster motoren særlig. Med en gang motoren drar ut for mye av batteriet så faller ytelsen...
              Har fått nye E-tec batterier på 1200 og på 1700 som jeg har mere troen på. 1700mah batteriene virker kanskje de mest "optimale" med bakgrunn i balansepunkt. Har ikke vært ute og flydd dem enda, men har akkurat lodda på pluggene... Så det bir vel i løpet av lørdagen om været tillater.


              Gyro som jeg benytter er en Futaba 401. Vet at flere også benytter seg av tilsvarende Futaba 240 da de sjeldent/aldri er borti og justerer gain via radioen. Jeg hadde en 401 tilgjengelig og denne holder godt. En Funnel er ihvertfall ingen problemer å få gjennomfort for den rette piloten...
              Akkurat nå har jeg Align sin 6grams servo på halen. Denne beholder jeg til den ryker og da blir det JR sin 6 grams...

              Align servoene vil jeg si har for høy "defekt" prosent til at jeg vil anbefale dem for herjing. Bytta til JR sine Digital servoer og helikopteret ble merkbart bedre.
              For de som skal "fly" rolig, eller leke så kan nok disse servoene vært gode nok. Hitec sine HS-50 og HS-55 fungerer nok også bra...

              Morten / Helizone som er Norsk distributør har satt inn en Hacker B20-15L motor i sin T-rex og jeg lurer på om han bruker ett 11T, men er ikke sikker hva han har testa nå. Får prøve å få han med ut på flystripa i nær fremtid.
              Motoren drar ihvertfall merkbart bedre en KV2500 motoren. Benytter en B20-15L eller KV2800 motoren til Align så må en være obs på den høyere belastningen på batteriet... Så bruk skaff gode batt. med en gang.
              Rapporter fra det store utlandet sier at det er nok med KV2800 motoren fra Align. Prismessig er den gunstig... Hacker motren kan vel for enkelte bli litt for "råflott", med høy ekstra kost for lite gevinst..
              De filmene som ligger på Align sin side skal være laget med KV2500 motoren deres og 15 giring..

              På Esc siden så har jeg nå brukt align sin 35A, men har også testa Phoenix sin på 25. Vet at flere bruker 25A som sikkert er nok..
              Throttle kurvene er noe "rått".. med rundt 75% på hovrekurve og 100% i alle posisjoner på alle Idleup kurvene. Har ikke hatt bruk for governor og har heller ikke fått til Phoenix sin...

              Det som er Sinnsykt viktig uansett er å ikke ha for mye pitch. Høyere turtall er bedre en mere pitch. Halen kan ta kreftene fra den største motor om du strammer halen for mye. Jeg kan med en finger dytte reima isammen, uten at dette gir problemer i lufta..

              Litt vitenskapelige "tester" kunne vært morsomt å sett

              Comment


              • #8
                Svar til Rune Kvam: Dette høres bra ut! Jeg følger spent med. Markedet kommer vel til å kaste seg over denne modellen så det er vel bare å lese på Modellflynytt forumet fremover...

                Motoren til ZOOM kjører KV4200, men det betyr ikke at den er sterkere enn en motor med feks. KV2800. Den må nesten måles i watt eller amp. correct me if I'm wrong, men KV er vel bare en betegnelse på RPM pr. volt, og har ikke nødvendighvis noe med strømforbruk å gjøre.
                Anders Hauge

                www.hang.no - Norges nye HANG-side!

                www.JetsOfBergen.no
                rc.andersh.com

                Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
                Byggeblog FPV SailCam Easyglider
                Byggeblog for Eurosporten
                Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

                There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

                Comment


                • #9
                  Originally posted by andersh
                  Svar til Rune Kvam: Dette høres bra ut! Jeg følger spent med. Markedet kommer vel til å kaste seg over denne modellen så det er vel bare å lese på Modellflynytt forumet fremover...
                  Det spørs da. Koster jo å komme igang med elektro og, og det er jo begrenset med "interesserte" også Masse kommer vel til å skje på elektro fronten så kanskje sitter folk på hylla. Men Zoom folket kan jo convertere da De har jo nesten all elektronikk..

                  Prøvde med flunk nye E-tec LiPo batteriene i dag. Det var ihvertfall natt og dag. . KV2500 motoren med 15T går som ei kule den.

                  Comment


                  • #10
                    Hei - endelig var ADSL fra Telenor oppe igjen...............

                    Burde noen lage en spesifikk T-REX tråd mon tro?????????

                    Fikk settet i går og har kikket litt i posene før monteringen tar til utpå ettermiddagen.
                    Align har system på pose og delenummering så hvis resten er i samme stil så ser dette ut til å bli en trivelig helg!
                    Jeg synes altså at dette ser bra ut, men stusser allikevel over klaringen mellom hoveddrevet og akselen til haledriften. Den virker rimelig "paranoia" !

                    Motoren som fulgte med i mitt sett var en 400s/2800 kv som skal ha 13 tenner i følge manualen. Rotor rpm vil da bli 2100 stadig i følge manualen.
                    Motoren så ut til ha svært bra mekanisk kvalitet. KV faktor er jeg lite opptatt av ettersom virkeligheten kan være forskjellig mellom ulike motorfabrikanter selv med samme oppgitte kv. Men for å ha en pekepinn på antall tenner er det fint med en vettug betegnelse i en eller annen form.
                    Gear /rotor rpm, haledrift som konsekvens for strømforbruk i helisammenheng er en lang materie som jeg kan for lite om.

                    Jeg har en 401 gyro som har bedrevet mord på to haleservoer.
                    AndersH sendte meg en MS-44 som har virket upåklagelig i zoom'en.
                    Alle tips rundt mordergyro401 mottas med stor takk - for da kunne jeg slippe å kjøpe en gyro til....

                    Jeg er ingen 3d pilot så kravene mine er ikke store. Men jeg trives med å "åpne stadig nye esker", skru, feile og prøve igjen.......

                    Jeg blir ikke overrasket om det blir mye snakk T-REX her på forumet etterhvert.

                    Comment


                    • #11
                      Grattulerer med ny chopper

                      Byggsettet er meget bra, men teksten er litt manglende. Har man bygget en Raptor 30/50 maskin så klarer man T-rex'en i blinde...

                      Bare sørg for å bruke LiPoly batterier som klarer å levere nok strøm. 15-20 Amp bør vel hjelpe på..Rundt 1700mah er passe størrelse... da passer det med Balanseringen av helikopteret. Jeg har flytte mottakeren frem foran rotorakslingen på høyre side, mens regulatoren er foran rotorakslingen på bakre side.

                      Modellen går som en kule. Ikke bruk den grønne loctite på halen, bruk heller en du får opp igjen. Du vil kanskje justere denne for å øke utslagene senere. Jeg har lagt på ekstra skive på halen for å få ekstra utslag.

                      GY401 - servo dødaren? Der kjenner jeg meg ikke igjen. Min spiser ikke servoer. Da kjører du kanskje for høy gain og har justert endepunktene for mye? Servoen må kun kjøres i Super Speed om du har servo som støtter dette, og det er det ikke mange av dem som gjør..

                      Comment


                      • #12
                        Hei og takk

                        ADSL er ustabil her i dag.

                        Jeg er forsiktig med grønn lt ja! Og bruker som du sier helst blå og i små mengder på slike små saker. LT og plast..................

                        401 gikk på lav gain, og endepunkter var også nedjustert for å unngå stanging. Overføringer var helt smoooooooth'e. (Sit. Dag Echoff)

                        Settet er greit å bygge og jeg er snart ferdig med alt mekanisk.

                        Desverre har jeg bare noen Daimond d44 liggende så jeg blir vel ikke flyklar i helga desverre.

                        Comment


                        • #13
                          T-REX

                          Da var t-rex'n montert. Knappe 5 timers jobb, kunne vært noe kortet inn med en litt mer utførlig byggeveiledning. Fine løsninger over alt. Alle linker har en A på den ene siden. Ser ut til at A skal peke ut fra kulen?..
                          Nå skal elektronikken inn. Og så får vi vel fly litt også.

                          Logger innom av og til for å se om noen har erfaringer å by på.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Rune Kvam
                            Zoom er sikkert ett OK helikopter, men når jeg testa den ut kunne den ikke fly "right" out of the box.
                            Er litt nysgjerrig...hva var det som ikke fungerte med din Zoom rett ut av boksen? Min fungerte helt fint. Selvsagt er det ting som kan optimaliseres, men det fungerer da helt fint for vanlig flyging. Har hørt folk som har flydd den 20 minutter etter at de åpnet esken!

                            Originally posted by Per Klepaker
                            Jeg har en 401 gyro som har bedrevet mord på to haleservoer.
                            Hvor lenge varer servoene? Jeg har nå 6,5timer flytid med min Zoom hvor jeg bruker 401-gyro og Hitec HS-50 servo. Endepunktene er justert til maksimum av hva som er mekanisk mulig for halen, og gain er ganske høyt (kjører utelukkende HH).

                            Det eneste jeg har byttet på min zoom som jeg ser som en nødvendig oppgradering for å fly 3D er padlene. Bruker Piccolo pro padlere, og det er nå en fryd å hive zoom'en omkring på himmelen! Alt annet er stort sett originaldeler (bortsett fra børsteløs motor).

                            Etter 6,5 timer så kjører jeg fortsatt på de originale halerotor-drevene og de ser nærmest ikke slitt ut. Har tilogmed hatt en saftig krasj uten at disse røyk, så jeg kan ikke skjønne hvorfor disse drevene er så beryktet for å være dårlig.

                            Jeg er hvertfall storfornøyd med min Zoom, men gleder meg til å se en T-rex "in action".

                            mvh.
                            Ole André Knutsen

                            Comment


                            • #15
                              Hei

                              Per klepaker:
                              AndersH sendte meg en MS-44
                              Hva måtte du betale for den ?

                              Jeg har ikke forsøkt denne gyroen før men har hørt mye bra om den.
                              hvilken servo bruker du på denne gyroen.
                              jeg skal bruke den i en T-REX.


                              hilsen
                              Sondre
                              Sondre

                              Comment

                              Working...
                              X