Announcement

Collapse
No announcement yet.

lipo cut off innstilling?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lipo cut off innstilling?

    Noen som har erfaring med innstillingen på en
    SpeedMax-LP - 20A BEC som moss hobby selger.

    Har tatt livet av 3 batterier på kort tid fordi jeg flyr de for langt ned.

    Egentlig lite forvarsel om at det er lite strøm igjen.

    Blir dyrt i lengden dette asså...

    her er link direkte til produktet
    http://www.mosshobby.no/pd-1512581030.htm?categoryId=19

  • #2
    Pass på at den er programmert riktig. Min 3V pr celle, dvs 6V for 2S og 9V for 3S-pakker
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Hvis du har stoppeklokke på senderen - så bruk den og sett den på 5 minutter første gangen. Ta ned flyet når 5 minutter er gått og se hvor lang tid det tar å lade opp batteriet. Hvis batteriet er ferdig ladet etter 20 minutter ved lading på 1C har du brukt 1/3 av batteriets kapasitet hvilket betyr at du trygt kan fly 12 - 15 minutter uten å tappe batteriet til under anbefalt nivå.

      Har aldri satt mine ESC på Li-po kutt men har brukt stoppeklokken på senderen og begynt forsiktig og beregnet flytid ut fra ladetid.

      Har for sikkerhets skyld nå som det er rundt 0 grader satt tiden til 80% av tiden jeg kan bruke på sommeren.
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment


      • #4
        [quote="affa"]Pass på at den er programmert riktig. Min 3V pr celle, dvs 6V for 2S og 9V for 3S-pakker[/quote

        Akkurat dette som er problemet får ikke justert inn cut off..

        Skulle hatt den på 9V, da jeg bruker 3c på 11,1V.

        Comment


        • #5
          Skaff deg et system som varsler om at spenningen når 3 V per celle (9 V for 3S). High-Converting Webinars For Real Estate Pros selger varslingskretser med LED som sier fra når spenningen når 9 V.

          Comment


          • #6
            jeg har også denne esc'n, og jeg fikk programmert min til den cutoffen jeg ville ha. hva slags problem er det du har med programmeringen?
            Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

            Comment


            • #7
              Jeg har samme motorkontroller i kombinasjon med en ACT Pico 4u/V3 mottaker. Jeg hadde også store problemer med å få kontrolleren i programeringsmodus for å sette cutoff spenningen. Løsningen for meg var å skifte mottaker for å programmere den. Når jeg koblet den til en futaba mottaker gikk alt som en drøm. Etter at jeg hadde satt cutoff spenningen skiftet jeg tilbake til Pico mottakeren.
              VINGTOR RC-CLUB (http://www.vingtor.org/)

              Comment


              • #8
                Når jeg tenker meg om hadde jeg akkurat samme problem angående å få den i programmerings modus. satte den da over i en JR mottager, programmerte den, og tilbake i apc'n. Tydeligvis litt skeptisk til en del mottagere den esc'n der.
                Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

                Comment


                • #9
                  Originally posted by børgem
                  Jeg har samme motorkontroller i kombinasjon med en ACT Pico 4u/V3 mottaker. Jeg hadde også store problemer med å få kontrolleren i programeringsmodus for å sette cutoff spenningen. Løsningen for meg var å skifte mottaker for å programmere den. Når jeg koblet den til en futaba mottaker gikk alt som en drøm. Etter at jeg hadde satt cutoff spenningen skiftet jeg tilbake til Pico mottakeren.

                  Samme mottager jeg bruker, kanskje løsningen ligger her da??

                  Var ikke mulig å få til det som sto i bruksanvisningen, men hadde ikke koblet til motoren når jeg prøvde, vet ikke om det har noe å si?

                  Comment


                  • #10
                    I og med at to av oss har hatt problemer med programmeringen ved bruk av samme mottager, tror jeg du skal prøve å bruke en annen mottager under programmeringen. Og koble til motoren også du...
                    Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

                    Comment


                    • #11
                      Jepp dette må prøves og motoren sitter jo påkoblet nå..

                      Comment


                      • #12
                        Nå har jeg prøvd med min vanlige futaba mottager, men med samme resultat desverre..

                        Etter hva jeg skjønner så er det slik det skal gjøres med 2 sekunder mellom hver stikke bevegelse.

                        Power on
                        1. stikke i midten, led on, interval off

                        2.stikke toppen, led on, interval off

                        3.stikke i bunn, led on, interval off

                        4.stikke toppen, led on, interval off

                        5.stikke i midten, led on

                        etter dette skal man få et visst antall blink ettersom hvordan cut off den er justert etter, så kan man justere selv med stikka og vente 10 sec. så skal alt være i orden.

                        Problemet er at jeg ikke kommer inn i programeringsmodus

                        F.eks et problem er at led on ikke kommer på før 3/4 gass hos meg

                        Noen som har tips???

                        Brukte dere strøm fra esc`eller seperat batteripakke?

                        Comment


                        • #13
                          Dette ser ut som korrekt prosedyre. Er litt usikker på hvordan du starter.

                          Kontrolleren skal være avslått før prosedyren starter. Dra ut batteriet.
                          Slå på radioen med stikken i midten.
                          Sett i batteriet. Etter et sekund eller 2 vil leden lyse fast i to sekund. Hvis det begynner å blinke hurtig med engang er det feil.

                          Et skudd i mørket! Når du satte opp flyet og mottaker måtte du bruke servorevers i senderen eller sette endepunkt. Hvis du har gjort det kan du jo prøve å sette disse innstillingene til utgangspunket og prøve på nytt.

                          Mottakere jeg har prøvd med denne kontrolleren og som har virket for meg er:
                          - Futaba R138DF
                          - Hitec Electron 6 micro
                          Så hvis du har flere mottakere liggende kan du jo prøve med disse også .

                          Hvis ingenting nytter skal man ikke se bort i fra at det er feil på motorkontrolleren. Ta kontakt med Moss hobby og spør om du får byttet den.
                          Attached Files
                          VINGTOR RC-CLUB (http://www.vingtor.org/)

                          Comment


                          • #14
                            Heisann
                            Jeg har akkurat hadde noe av de samme problemene, men fikk det til etter mange forsøk. Har derimot problemer med at den kutter motor veldig tidlig. Ringte Moss hobby og de bad meg programere den til 8V cut off. Noen som har vært borti dette?
                            Ronny Sundbye
                            Young man, was that a landing or were you shot down?

                            Comment


                            • #15
                              Widowmaker og jeg lå på magen i lang tid og prøvde å få denne til, men som han sa så gikk det bedre med en annen mottaker.
                              Uansett var det neppe regulatoren sin skyld at han satte WildBeasten i bakken så reste-delene var på størrelse med isoporkuler etter smellen?
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                              Comment

                              Working...
                              X