Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flottører

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flottører

    Hallo!
    Jeg har bestilt flair flottører, flottørene er bare balsa kjerner og jeg lurer på om disse skal plankes med balsa, og om balsaen må lakkes?
    Mvh. Colibri!

  • #2
    Re: Flottører

    Originally posted by Colibri
    flottørene er bare balsa kjerner og jeg lurer på om disse skal plankes med balsa, og om balsaen må lakkes?
    Mvh. Colibri!
    Massive flottører???

    Hvis det er isopor kjerner med balsaplanker utenpå eller kun spanter + kjøl og balsaplanker, så skal de lakkes mot vanninntrengning og balsa trekker vann inn og kan vri seg.

    Lakke og pusse og lakke og pusse... så du får en fin overflate, men pass på at de ikke får for mye lakk og vekten øker.

    Jens Eirik

    Comment


    • #3
      Hvor mange lag med lakk trenger jeg?
      Mvh: Colibri!

      Comment


      • #4
        forresten......kan jeg bruke Hardwood sealer oil mot vannintrenging?
        Mvh: Colibri

        Comment


        • #5
          Hei.
          Har et par flottører av Planka isopor,da jeg kun bruker disse på vannet så har jeg bare trukket dem med Ora Cover.Funker helt greit,men skal du bruke di på snø så ville jeg vel ha glasset dem og lakkert,for å tåle mere.
          Vennlig hilsen
          Roy.

          2,Biler.
          1,Leilighet.
          masse øl i kjøleskapet.
          + diverse innbo.

          Comment


          • #6
            Hei!
            Jeg var på en plass som het flaksvann i sommer, der så jeg en som hadde trukket flottørene sine med ora cover, det så ut til og funke fint!
            Da gjør jeg det!
            Mvh: Colibri!

            Comment


            • #7
              Jeg hadde bare tatt to isoporbiter skjert de like lange så lagd de runde tatt plast utenpå og satt to trebiter eller no så de sitter sammen deretter festes til heliet. skal teste dette når jeg får meg heli (om ikke så leeeenge håper jeg)!!!
              Flyr du opp kommer du alltid ned!!

              Comment


              • #8
                Når du motar flotørene, som helt sikkert ikke er av balsa, så står det der videre fremgangsmåte.
                pass på å få "steppet" riktig.
                Har selv et par flair flotører.
                du får nok litt jobb med de før du er ferdig...
                Mc 24 Gold retro-Hott "Nerdemax de-lux"
                Skal det værra seilfly, skal det værra skallstøpt..

                Comment


                • #9
                  jeg har fått tak i isopor som jeg hadde tenkt å lage flotører av. da bare skjære ut formen direkte. lime inn noe tre på toppen til feste og planke med balsa. Så trekke dem med solartex og lakke med klarlakk. Grunnen til at jeg vil bruke solartex i stedet for orakover er at den er litt sterkere og de kommer til å bli brukt på snø også. skulle jeg bar brukt de på vann hadde jeg sikkert brukt oracover
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment

                  Working...
                  X