Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koble motakeren til pc??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Koble motakeren til pc??

    Hei!

    Finnes det en USB / Firewire/ 9-pins etc. Dings som man kan koble til mottakeren og så inn i pc`n.. Har litt gammel Futaba radio som ikke ahr så mange fancy-flott funksjoner, men den har de 4 kanalene jeg trenger for å fly.

    Eller finnes den en UBS digns som man stapper en krystall inn i og vips kobler til pc og vips igjen så kan man fly fms etc.

    hmmmm var dette for mye å forlange
    Joachim

  • #2
    De aller fleste sendere kjøpt etter kl. 14:23 den 23 august 1982 har buddy-kontakt/trainer-kabel utgang...

    Ta en prat med Kjetil på modellfly.no is available for purchase - Sedo.com så tenker jeg han fikser biffen!
    Å gå via mottageren er en heller dårlig ide.. Masse mikkmakk og greier.. :|

    Comment


    • #3
      Jeg kjøpte sikkert min Graupner/JR kl. 14:22, uansett hadde jeg ikke blitt veldig lei meg om jeg hadde ødelagt den.
      Har tatt ut sendermodulen og kobler gnd. og signal til serieporten på pc'n med en motstand i mellom.
      Det anbefales en diode mellom gnd og signal for å hindre kortsluttning.

      Dette er beskrevet i doken som ligger med FMS.

      Bruker du w2k eller xp må du bruke PPJOY for å emulere joystick.


      OBS !!
      Dette er på eget ansvar.

      Comment


      • #4
        takker

        Men ser at min ble vel kjøpt rundt 13.00 tida, da det ikke var helt sikkert om dette skulle være mulig, så det er gjort klart i casingen til senderen, men det er ingenting bak... Hmm får vel høre med Kjetil på modellhobby da tenker jeg..

        takk igjen.
        Joachim

        Comment

        Working...
        X