Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lodde på kontakter på li-po batteri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lodde på kontakter på li-po batteri

    Hei
    Jeg lurer på det det går helt greit å lodde på kontakter på ett li-po batteri. Har noen thunder tiger batteri som ikke blir levert med kontakter. Vil ikke at de skal bli ødelagt heller. Jeg lurer på om det blir for varmt? Når jeg lodder blir det veldigt varmt i ledninger osv. Tåler batteriene dette?

  • #2
    Du har vel ikke noe valg her, du må jo ha kontakter på. Og da mener du selvsagt på ledningene, for batteriet ble levert med kabler på?
    Nei, hvis du lodder riktig på kablene vil ikke batteriet bli varmt i det hele tatt, for ei "riktig" lodding tar sjelden mer enn ca 3 sekunder med oppvarming på loddestedet. Må du varme mye lenger gjør du noe galt, som å ha for dårlig loddebolt etc.
    Å lodde direkte på tabs-ene på LiPo er myyye verre...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Klart att det går! Du kan ju kjøpe pakker med kontakter lodded på..

      Du må ha litt skill for å få det till bare.
      Rengjør kontakterne. Bruk fluss. Bruk en loddebolt som er _varm_.
      Lodde raskt og korrekt.

      Hvis det ikke fester, ikke fortsett, uten stop og la ting svalne. Samtidligt kan du fundere på hva du gjorde feil.

      En av "øronen" er av aluminium, og du må eventuellt bruke en speciell lodde-paste for aluminium lodding. Det kan fungere uten, men det er enklere å få det att fungere med den.

      Håper dette hjelper,
      James
      Heli: Raptor 90STD, Fury Expert, Caliber 30, Zap 400, Caliber EP M24, Twister
      Radio: Hitec Eclipse 7

      Comment

      Working...
      X