Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reflex XTR eller AeroFly Professional Deluxe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Reflex XTR eller AeroFly Professional Deluxe

    Hei.

    Skal kjøpe ny simulator, og lurte på om det var noen som hadde noen erfaringer med disse to???

    Hvilke er best???
    John

  • #2
    Jeg har XTR og syns det er veldig bra! Har lyst til å kjøpe AFPD også for å sammenligne. Det er fryktelig mange som har sterke meninger på andre forum selv om de ikke har prøvd det ene eller den andre.

    De fleste som har prøvd begge mener at AFPD er best til fly, for flyene som følger med den er satt opp bedre, mens XTR er bedre til helikopter. Jeg tror nok at de er stort sett like når det gjelder fysikk, og at du blir fornøyd uansett hvilken du velger. Jeg liker ikke de store akroflyene som følger med XTR, så derfor flyr jeg en Extra 300 som jeg hentet ned fra rc-sim.de (Extra 300s-jrk) og den syns jeg er veldig realistisk å fly.

    Du kan laste ned en demo av Reflex XTR på Double-Ve-Es-Enn - wsn-aero (ca 40 MB) så finner du ut om maskinen din klarer å kjøre det godt nok. Ellers har jeg lagt ut noen videosnutter her på forumet.

    Comment


    • #3
      Jeg flyr G2 og XTR og de er gode på sine måter. Synes faktisk endel av flyene i XTr ikke flyr realistisk selv om grafikken er meget god. AFPD får mye skryt selv om jeg bare har prøvd AFP så synes jeg heller ikke den overbeviste helt.

      Men målet iløpet av vinteren er å lage ett lite testpanel med treff hvor G3, XTR, AFPD ihvertfall skal testes på storskjerm og god pc. Kan nok hende det blir ett par simulatorer til.

      Det er ihvertfall målet
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        og affa, en slik test kan vi jo kjøre i gadget huset til joo? jeg har jo en aeroflypro deluxe utgave på vei i posten, samt at jeg har joo sin G3 her i huset, da han ikke har grom nok pc til å kjøre den..... Så med litt overtalelse, så får nok joo en fetere pc i hus, og storskjerm, og projektor, og surround anlegg, og og og og og
        Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

        Comment


        • #5
          Jeg er klar, jeg har jo XTR og G3 jeg også samt en ny pc på vei med 2 GB RAM, 400Gb disk og 256 rått skjermkort. Projektor skaffer jeg
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            jeg har testa både G3, xtr og afpdl. aeroflyen er mer realistisk i flymåten enn xtr.
            mitt førstevalg er helt klrt afpdl. har testa G2 og, men denne er etter min mening helt lik G2 bortsett fra grafikk, og afpdl er bedre enn denne og. Det er ihvertfall min mening etter å ha testa de forskjellige
            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
            www.airheads.no

            Comment


            • #7
              Jeg anbefaler de som har XTR selv å prøve dee Extraen jeg nevnte tidligere.

              Comment


              • #8
                Originally posted by ThomasB
                jeg har testa både G3, xtr og afpdl. aeroflyen er mer realistisk i flymåten enn xtr.
                mitt førstevalg er helt klrt afpdl. har testa G2 og, men denne er etter min mening helt lik G2 bortsett fra grafikk, og afpdl er bedre enn denne og. Det er ihvertfall min mening etter å ha testa de forskjellige
                SERIØST... ???
                Merker du ikke forskjell på G2 og G3 ???
                Ønsker dere en god dag på feltet !
                Birger Mork

                Mine besittelser :
                Flygreier (Massevis)
                Heligreier (En Mini Titan)
                Bilgreier (Et par stk.)

                Comment


                • #9
                  Originally posted by affa
                  Jeg er klar, jeg har jo XTR og G3 jeg også samt en ny pc på vei med 2 GB RAM, 400Gb disk og 256 rått skjermkort. Projektor skaffer jeg
                  Jeg fly XTR'en min på projektoren i stua. Kan ikke bli bedre

                  Er litt nysgjerrig på G3. Kjører også G2. Den har noen fordeler framfor XTR'en.
                  Theodor Bastberget

                  Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                  http://www.modellhelikopter.no

                  Comment


                  • #10
                    Jeg syns det er bedre å fly på dataskjermen enn projektoren på grunn av høyere oppløsning. Særlig raske og små fly. Jeg har en NEC HT1000 (1024x76 projektor på 100" lerret og 18" LCD dataskjerm. Men fordelen med projektor er at jeg kan stå of fly som om jeg var ute å fly. Det er en forskjell på å stå og site for meg, har alltid vært det.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by tahustvedt
                      Men fordelen med projektor er at jeg kan stå of fly som om jeg var ute å fly. Det er en forskjell på å stå og site for meg, har alltid vært det.
                      Enig! Det er det jeg synes er "best" ved å fly på projektoren.
                      Theodor Bastberget

                      Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                      http://www.modellhelikopter.no

                      Comment


                      • #12
                        flymessig mener jeg de er veldig like ja. grafikken er forskjellig men flygingen er best på afpdeluxe mener jeg ihvertfall. dette gjelder både fly og heli. jeg lasta ned heli pakka som Dr. Phil la opp link tild, å de virker de.
                        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                        www.airheads.no

                        Comment


                        • #13
                          Enig! Det er det jeg synes er "best" ved å fly på projektoren.
                          Det blir faktisk mer realistisk på en projektor. Når jeg flyr foran min så hender det faktisk at jeg dukker hvis helikopteret kommer mot meg
                          Philip
                          www.airheads.no
                          Hobby24.no

                          Comment


                          • #14
                            Fikk min nye aeroflypro deluxe i huset for er et par dager siden, og alt jeg kan si er WOW har drevet og flydd med joo sin G3 sim i noen uker, og i forhold til den er afpd overlegen! har ikke prøvd xtr enda, men tror ikke jeg ville valgt noe annet uansett. AFPD er overlegen!
                            Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

                            Comment


                            • #15
                              WM: Hvor handla du din AFPDL fra?
                              Odd Sundet
                              http://www.imacnorge.no

                              Comment

                              Working...
                              X