Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jr 9x og Gv1!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jr 9x og Gv1!

    Noen andre som bruker Jr9x og Gv1?

    Har en Jr9x radio med R900S mottaker, sitter og monterer Gv1 men lurer på hvilke kontakter fra governoren som skal inn i hvilken kontakt på mottakeren.
    Mugen Seiki/RB Concept/Futaba 3pk
    Raptor 50v2/JR 9x

  • #2
    Har dette oppsettet selv, skal sjekke senere i dag.
    Tore

    Hva mener du..Det kommer mot deg...Hiv Radioen på det!!!!

    Comment


    • #3
      Flott, jeg venter på svar.

      Har forøvrig bare den Jr 1100 mah pakken som følger med radioen, blir dette litt i snaueste laget med all den elektronikken?
      Mugen Seiki/RB Concept/Futaba 3pk
      Raptor 50v2/JR 9x

      Comment


      • #4
        Med en 1700 pakke, fløy jeg 3-4 turer før voltspyen begynte å si ifra, og da ga jeg meg for å være safe. Jeg mener forøvrig å huske noe om oppsett av GV1 og JR radioer på www.raptortechnique.com, men ække helt sikker. ellers så finner du garantert svar på det du lurer på på runryder.com
        Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

        Comment


        • #5
          Om 1100mAh er nok, er helt avhengig av flystil og servoer. Til vanlig flyving med normale analoge servoer bør det holde 4-5 turer. Med tung 3D og litt gode digitale servoer, 2-3 turer max. Jeg fløy med 1700 pakke i fjor og ladet hver 3. tur.

          Det er kun den som heter "throttle" fra GV-1`n som MÅ kobles til mottageren. Den skal på Throttle-utgangen på mottageren. De andre kan i prinsippet ligge å slenge.... Governoren slår seg automatisk på når turtallet blir mer enn 75% av det turtallet som den er stilt inn til å jobbe på. Men, du får da bare ett turtall å fly på.
          De to andre kablene er:
          1) On/off av GV-1. Kan være bra i noen tilfeller for å stille inn motoren uten at governoren blander seg inn. Denne kan du koble på en av-på bryter, f.eks. "gear"-funksjonen.
          2) Mulighet for å ha flere turtall. Jeg har 10x radio og har gjort det slik at i flight-mode "normal" har jeg ett variabelt turall (1450-1550rpm). Dette kan jeg styre med en "hendel" som ligger på venstre side. I flight-mode "idle-Up1" har jeg 1550 og i "Idle-Up2" har jeg 1800o/min. Dette styres av s1-s3 funksjonen på GV`n som kan kontrolleres av en hvilken som helst kanal på senderen. Jeg kjenner ikke 9X`n, men prøv deg frem...

          Ett enkelt og fornuftig setup kan være: ingen GV-1 i "normal-model" og GV-1 satt til 1800 i Idle-Up1 & 2.

          /Tom Erik Smedal
          Tom Erik Smedal
          www.artistic3D.net
          www.photopia.no

          Comment

          Working...
          X