Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tensor 4D er i hus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tensor 4D er i hus

    Ser helt lekker ut, alle deler i settet veier 116gram. Skal bli morsomt å se hva den havner på.

    På tide å veie din Odd

    Ett riktig godt nytt år alle sammen !
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Jeg har ikke henta min enda. Venter på at det anbefalte oppsettet fra E-Flite skal ankomme SS.

    Godt Nytt År !!
    Odd Sundet
    http://www.imacnorge.no

    Comment


    • #3
      Artig den; men ærlig talt gutter: Er det så vrient å skjære Depron at dere synes det er greit å betale 600kroner for å slippe? Det følger riktignok med litt carbon og et par 10x4,7, men det er ikke mange tierne...
      Nei, selv går jeg ut i bua og limer mer Depron...

      Godt nyttår!!!
      Bygger bedre enn jeg flyr...
      ARF? Nei takk!

      Comment


      • #4
        Joda, hender man lager litt depron. men dette ser da litt mer ordentlig ut samt at man støtter en god næring

        Hadde ingen kjøpt "dyre" byggesett hadde det jo ikke vært noen hobbybutikker her og det er jo litt kjedelig?
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Da er Tensor'n i hus hos meg også! Henta hos SS i går. Skal settes opp med anbefalt oppsett; E-Flite motor/regulator/propell. Håper å begynne i morra, ferdig til uka, jomfrutur til lørdag og artikkel publisert påfølgende mandag....hvis alt går som planlagt
          Odd Sundet
          http://www.imacnorge.no

          Comment


          • #6
            Bra, valgte du motor for 2S eller 3 S pakker ?

            Skal fly indoor på onsdag kveld, kanskje rekker jeg det også.....
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              Jeg har faktisk ikke fått kikka så nøye på'n enda. SS hadde alt klart da jeg henta. Tror den liker beste 2S, dog. Skal gå over alt i morra.
              Odd Sundet
              http://www.imacnorge.no

              Comment


              • #8
                Da er min zappet og poret sammen ferdig til å fly. Alt i alt endte den opp på 214 gram med 3S lipobatteri og Klepaker motor. Den skal flyes innendørs imorgen, men ingen omtale før Odd er ferdig med review og det er sluppet.

                Ett par bilder kan man jo derimot se. Å kalle den pen er jo kanskje å ta i litt? Men spesiell og morsom er den jo.
                Attached Files
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #9
                  Tør man spørre hvor den flys innendørs imorgen???????

                  Comment


                  • #10
                    Noen flere som har fått noe erfaring på denne?

                    Fikk flydd den noe innendørs i vinter samt litt ute nå i vår.
                    Har bytta fra Klepaker til Nippy 0808 for å få tyngdepunktet noe lengre frem.

                    Kopler lite i knifeedge, men stopper totalt opp ilufta ved bruk av sideror. Knifeedge flyes med 2% utslag...... Mer enn 10 grader utslag så stopper den opp i hover. Får liksom ikke den helt gode flyten i flygningen med denne....


                    Andre forslag eller oppsett som fungerer utmerket ?
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #11
                      Jeg er storfornøyd med min! Hadde det ikke vært for at kroppen blei så sabla skjeiv under flatpakkinga på jomfruturen så hadde den flydd helt perfekt. Må nok ha en ny en til høsten igjen med mindre det har kommet hottere saker. Jeg har tyngdepunkt på anbefalt sted og batteripakka plassert rett over dette. Den flyr jo litt som et helikopter, men har jo helt rå knife edge egenskaper...som du sier - den stopper opp ved for mye sideror. Men rolling circles er jo bare en drøm og kan gjøres så fort eller sakte man bare vil. KE loops er også trange. Hvis du ikke vil ha din så kan jeg gjerne kjøpe'n billi'..
                      Odd Sundet
                      http://www.imacnorge.no

                      Comment

                      Working...
                      X