Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ni-Mh batteri lade spørsmål.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ni-Mh batteri lade spørsmål.

    Hallo

    Jeg har kjøpt meg en GWS Dreamstarter II fjernkontroll, og det fulgte med et Ni-MH AAA550mAh 9,6v batteri med den, men ingen lader...

    Jeg har en lader som fulgte med et fly jeg har og de batteriene er Ni-MH 2/3 A 1000mAh 8,4V.

    Kan jeg bruker samme lader på de, eller må jeg skaffe meg en ny?

    Håper noen kan hjelpe meg...

    MVH
    Tore, Alta
    Cheers,
    Tore, Alta

  • #2
    Det er nok mye mulig at du kan bruke laderen på den nye pakka, men det er imidlertig helt umulig å si noe sikkert om dette før du gir litt mer info om hva slags lader det er snakk om. Hva er det merket på utsiden av den f.eks ?

    mvh.
    Ole André

    Comment


    • #3
      Originally posted by OAK
      Det er nok mye mulig at du kan bruke laderen på den nye pakka, men det er imidlertig helt umulig å si noe sikkert om dette før du gir litt mer info om hva slags lader det er snakk om. Hva er det merket på utsiden av den f.eks ?

      mvh.
      Ole André
      Hallo

      Laderen fulgte med et "Wing Dragon" fly og ser ut som en batteri eleminator.

      Det står på den:
      220V AC 50Hz
      9V DC 0,3A

      Resten er på kinesisk...

      Tore
      Cheers,
      Tore, Alta

      Comment


      • #4
        Hvis den kun gir ut 9V DC så er det nok tvilsom om den klarer å lade 9,6V batteriet ditt desverre.

        Hvis du har multimeter så kan du jo måle hvilken spenning den faktisk gir ut med åpne terminaler (ikke koblet til batteripakken).

        Når du først er i gang med litt elektrofly så kan det kanskje være like greit å kjøpe seg en god lader med en gang. Koster litt penger, men kjøper du riktig kan du lade alt du evt. kommer til å bruke av batterier i maange år fremover. Du kommer nok ikke til å angre!

        mvh.
        Ole André Knutsen

        Comment


        • #5
          Nei, 9V vil ikke kunne lade opp ett 9.6V batteri fordi 9.6V er nominell spenning (en slags middelspenning) mens ladespenningen på opp til ~11V for å lade denne pakken helt til topps.

          Ole Andre kommer med ett godt tips ang. kjøp av en enkel, skikkelig batterilader - såkalt hurtiglader (peak-detect)
          Se om du finner Hitec CG340 til en fair pris, passer godt til oppleget ditt.

          Står til Ole Andre? Fint fly i avataren

          -Haldor
          ----------------
          Haldor
          ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

          Comment


          • #6
            Hei Haldor!

            Står bra til her ja, hyggelig å se deg aktiv her på forumet. Kjenner jeg deg rett så kan du sikkert komme med mange gode råd til elektroflygerne!

            Originally posted by Haldor
            Fint fly i avataren
            Ja det syntes du nok Og det syntes jeg også.

            (for å informere leserne så er flyet i avataren min en Mig-29 med elektrisk ducted fan designet av Haldor. Og flyet er nå å få kjøpt som RBC-kits).

            Mig'en flyr som en drøm. Meget snill, og den ser bra ut i lufta. Fartsgal som jeg er kunne jeg nok ønsket litt mer fart, men det er nok bare jeg som er bortskjemt med diverse andre raske modeller! Men jeg planlegger å lage en thrust-tube bak vifta for å se om dette hjelper litt.

            Ole André

            Comment


            • #7
              Litt off-topic....

              Hei Haldor!

              Står bra til her ja, hyggelig å se deg aktiv her på forumet. Kjenner jeg deg rett så kan du sikkert komme med mange gode råd til elektroflygerne!

              Originally posted by Haldor
              Fint fly i avataren
              Ja det syntes du nok Og det syntes jeg også.

              (for å informere leserne så er flyet i avataren min en Mig-29 designet av Haldor, med elektrisk ducted-fan. Og flyet er nå å få kjøpt som RBC-kits).

              Mig'en flyr som en drøm. Meget snill, og den ser bra ut i lufta. Fartsgal som jeg er kunne jeg nok ønsket litt mer fart, men det er nok bare jeg som er bortskjemt med diverse andre raske modeller! Men jeg planlegger å lage en thrust-tube bak vifta for å se om dette hjelper litt.

              Ole André

              Comment

              Working...
              X