Announcement

Collapse
No announcement yet.

Elektro Nano Floh

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Elektro Nano Floh

    Har lyst å montere motor i min Nano Floh, er det noen som har noen gode forslag til valg av motor og propell??
    Jan Eric Klausen
    Forus RC Klubb

  • #2
    Da regner jeg med det er versjonen med "elektrokropp" du har?

    Hvis ikke kan du gjøre som jeg har gjort på min. Montert en Gws-vifte (40mm tror jeg?) på toppen av vingen, og 3-cellers lipo i nesa. Går som et skudd! er faktisk ganske morsom å fly. Skal prøve å få tatt et bilde i ettermiddag.

    Ole André

    Comment


    • #3
      Ja...kom med bilde!! Vil se!! Høres artig ut
      Odd Sundet
      http://www.imacnorge.no

      Comment


      • #4
        nei jeg har den normale versjonen, har sendt ett par mailer rundt omkring for å prøve å få tak i el.versjonen
        Jan Eric Klausen
        Forus RC Klubb

        Comment


        • #5
          Originally posted by Ja9
          nei jeg har den normale versjonen, har sendt ett par mailer rundt omkring for å prøve å få tak i el.versjonen
          Tror elflight i Danmark har de inne !

          Her er noen bilder av min nano-floh med vifte. Ideen til å montere vifte på denne ble til en vindstille dag med pent vær i Hanstholm. Flyabstinensene begynte å bli plagsomme. Tankevirksomheten var i høygir for å få noe å fly med.

          Én av oss på hytta hadde et gws edf-viftehus med en brent motor i. En annen hadde tilfeldigvis en løs rotor(vifte) liggende, og jeg hadde tilfeldigvis en løs viftemotor! (hehe...litt flaks skal man jo ha). 3-cellers lipo hadde jeg med til en shockflyer og da manglet kun en børste-regulator (dette begynner å bli vanskelig å finne blant assortementet ettersom det meste har blitt kostelaust). Jaggu fant vi en liten slik en i en liten boks et sted også. Da var det komplett!

          På ca. 15min lagde jeg et "hurtigfeste" til vifta oppå vingen. Den måtte jo kunne taes av og på ganske fort (i tilfelle det skulle begynne å blåse).

          Her er hvertfall resultatet. Fungerer overraskende bra. Relativt bra stig, og kontinuerlige looper fra level uten å miste høyde går greit. Flytid omkring 10 minutter på kokam 340.

          Nå er det flere utgaver av disse motorene ute og går. Den jeg har må nesten ha 3-celler for å fungere ok, men det er en hottere utgave og denne brenner opp i løpet av få minutter på 3-celler. Bare så dere er oppmerksomme på dette hvis noen skulle finne på å prøve.

          Tenker jeg må ta med meg denne på neste indoor-treff (st.hallvardhallen 22.januar) for å prøve å fly den inne. Tror det burde gå greit, men det blir antagelig rene pylonraceren sammenlignet med de vanlige indoorkjerrene.

          Syntes den ligner litt på Kyosho sin FV-1000 nå..

          mvh.
          Ole André
          Attached Files

          Comment


          • #6
            dette så jo artig ut jo!

            Comment


            • #7
              Nano Floh elektro er da bestilt fra www.elflight.dk
              Lurer forsatt på hva jeg skal motorisere den med, det sannsynligvis en standard speed 280 i første omgang. Noen forslag til propell??
              Jan Eric Klausen
              Forus RC Klubb

              Comment


              • #8
                OAK fløy faktisk viftekreasjonen sin indoor Rask og meeeget smooth! Skyldes neppe piloten at den fløy så smooth...? Artig kombinasjon.
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  Har endelig fått min E-Nano hjem.
                  Attached Files
                  Jan Eric Klausen
                  Forus RC Klubb

                  Comment

                  Working...
                  X