Announcement

Collapse
No announcement yet.

Funtana S 90

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Funtana S 90

    Jeg er vel fortsatt nybegynner, selv om jeg etterhvert har hatt Calmato'en opp og ned ca 50 ganger nå. Den henger fortsatt bra sammen, og det begynner å bli lenge siden den har fått juling.

    Har sinnsykt lyst på nytt fly, som kan gjøre alt Calmatoen aldri vil være i stand til. Sikler på Flip 3 D fra Kyosho, men har også lyst på et grom-fly med 4 takt. Vil jeg være istand til å mestre Funtana S 90 med en Saito 100 (som i artikkelen), eller er dette for piloter med vesentlig mer erfaring enn meg??

    Får man med seg Funtana'en i en vanlig stasjonsvogn med nedfellbare seter?

    Håndterer man en 4-taker uten å være ingeniør?

    På forhånd takk for alle svar.
    Pål

  • #2
    Hei Pål,

    Funtana'n kan være veldig snill i de rette hender, men jeg er veldig i tvil om jeg vil anbefale den som en modell nr. 2. Den hverken staller eller flikker, men hvis man setter den opp galt så kan det fort bli vrient for en "nybegynner" å ratte seg ned igjen. Vi snakker her om en fugl med svære ror og ekstremt rask rorrespons. Og så er det stort. Større enn en Flip 3D

    For å svare direkte på et av dine spørsmål så er dette i utgangspunktet et fly beregnet på mer erfarne piloter. Ikke fordi det er vanskelig å fly, men fordi det er en skikkelig ulv i fåreklær med et enormt potensiale. Men det er klart veldig vrient å si noe konkret om deg siden jeg aldri har sett deg fly.
    En annen side av saken er det økonomiske. Hvis du tar utgangspunkt i at man handler alt her hjemme i Norge så vil dette flyet nesten koste det 10 laken. Det er ganske mye for en 2. modell, og veldig surt hvis du skulle være uheldig å kræsje.