Announcement

Collapse
No announcement yet.

X-Cell 60 med en OS-61 motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • X-Cell 60 med en OS-61 motor

    Hei noen som har erfaring med X-Cell 60 med en OS-61 motor?
    Big Boyz, Big Toyz

    Subaru Impreza landmax2
    Mad Force
    Nitro tracker
    Raptor 50
    JR 9x

  • #2
    Motor, ja. Helikopter, nei. Hva lurer du på?

    /Tom Erik
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

    Comment


    • #3
      Om det er noe og ha? om hvordan det er i forhold til mitt R50? Har en nitro bil som er meninga og bytte mot det? hadde tenkt kansje og ha det som reserve heli. eller noe slik. HVordan er det får en nybeggyner og fly det? x-cell er brukt og har stått lenge så det er ikke av di nyeste
      Big Boyz, Big Toyz

      Subaru Impreza landmax2
      Mad Force
      Nitro tracker
      Raptor 50
      JR 9x

      Comment


      • #4
        En gylden regel er vel at gamle helikoptre er aldri noe å ha. Her finner man ofte ukurante deler, slitte lager, umoderne mekanikk osv... X-cell 60 er jo ett bra helikopter, men jeg ville aldri kjøpt noe slikt om jeg hadde en Raptor 50 allerede.

        /Tom Erik
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

        Comment


        • #5
          Ok alle enig i det??? I så fall var det et slik svar jeg var ute etter Takk
          Big Boyz, Big Toyz

          Subaru Impreza landmax2
          Mad Force
          Nitro tracker
          Raptor 50
          JR 9x

          Comment


          • #6
            Jeg har hatt den gamle X-Cell'en... Riktignok for over 10 år siden men du verden for et helikopter...

            Om jeg der i mot ville ha hatt det i dag er vel tvilsomt. Da måtte det bli for nostalgiens verdi og ikke bruksverdien. De gamle X-Cellene var smoothe, stabile, kvikke å fly, men det forutsatte jo at du hadde en godt tunet maskin. Det var da de som fløy som kråker også. Spesiellt viktig var det med clutch-sentrering. Var ikke den 100% fikk man høyfrekvente vibrasjoner. Disse igjen forårsaket sprekkdannelser i ramme hvis man ikke var observant og parkerte helikopteret. Jeg opplevde å komme på stripa for så og snu....., nettopp for og fikse clutchen.

            Du opplever en mer problemfri flyopplevelse med Raptor. Rikelig med deletilgang er det også. Ikke minst er prisen gunstig så man kan holde et relativt saklig budsjett på hobbyen.

            Men jeg skal nå innrømme at jeg fra tid til annen har "siklet" på en gammel X-Cell, men har slått det fra meg. Det er fort gjort å miste fokus....., fokus nå er å lære mer "spaking" og skru minst mulig.
            Arild Johansen

            Modell-Helikoptersport
            Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
            AHMHK

            Comment

            Working...
            X