Announcement

Collapse
No announcement yet.

Arvtaker etter LieRider

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Arvtaker etter LieRider

    Prøvde min LieRider for første gang i dag, vindstille og ganske fint vær.
    Merket fort at denne ikke kommer til å leve lenge, leter derfor etter en ny modell som kan arve min Axi 2208/34.
    Noen gode forslag? Gjerne ett i EPP som tåler litt mer juling enn LieRideren
    Jan Eric Klausen
    Forus RC Klubb

  • #2
    Helt klart en Rock fra Moss hobby. Se anmeldelse av joo her på forumet. Jeg flyr den med samme motor og 3s1p 700 lipo. meget morsom å fly, og tåler en trøkk.
    Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

    Comment


    • #3
      Jeg bør vel være enig med widowmaker (så blir det fred på stripa...). Han har anelsen mer punch med AXI`en enn jeg har med MotorMax.

      Når wm sier det han sier så må du huske på at han ikke har skrupler! Knife-edger over 20 cm over bakken er for pyser Og Rock er med på notene bare sjåføren kan sakene sine. Dessverre vil ikke min Rock dø tross alle smellene, trenger servoer og mottaker til min LieRider men det får vel bare vente!
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        helt klart ett tøft fly
        Vil det funke like bra både inne og ute med nevnte motor?
        (avhenger jo selvfølgelig av været, men dere forstår poenget)
        Jan Eric Klausen
        Forus RC Klubb

        Comment


        • #5
          Den er litt rask til innendørs bruk! OK, wm takler den nok innendørs, men jeg gjør ikke... Hjalp det? LieRider inne og Rock ute
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Bygger du den lett med små batteripakker, så vil den fungere inne også. Og tar du og dytter inn en apogee 870 mah 3s1p pakke, eller 1570 mah pakke, så får du en modell som fløtter seg!!! Lånte 1570 pakka til joo for å teste den, og den drar skinnet av pølsa, loddrett, så langt du ser. Anbefales!
            Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

            Comment


            • #7
              Hei

              Et veldig fint alternativ er Music Bubble fra Telink som selges av
              vår venn i nord, RS-hobbyimport.
              Har en selv med en Nippy 1210/103 i nesa, flyr som en drøm og tåler en trøkk da den er laget av EPP.
              Aldrig hatt det så gøy på lenge....

              -pål-
              “Some days even my lucky rocketship underpants won't help.”

              Comment


              • #8
                Visst Pål, her er mye å velge blant. Det var en del Blade i lufta i Lommedalshallen sist vi var der, også disse funka godt med rett pilot på stikkene. Og som du sier så får man en "ny" og annerledes opplevelse når man prøver seg på lettvint elektro som funker
                Blant mine el-leketøy har jeg også Microbat fra RS, funker den også. Ser du har dratt til med "nok" motor, noe som er å anbefale! Lett å bli skuffet om man velger for liten motor....
                Merkelig nok har jeg 5 elektro-modeller på byggebordet akkurat nu, farlige saker å bli bitt av.
                Ja9: Hvis du likte LieRider vil jeg absolutt anbefale deg å prøve den lille Vertigo`en. Det bør funke med den AXI-en du har, men bør ha 340-pakker.... Den er så liten og virker litt sterkere enn LieRider og stor Vertigo at den kan få et lengre liv....
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  Hmmm, Vertigo, Joo, langt liv...... Får ikke disse ordene til å passe helt. så vidt jeg husker, skal de gjerne hovres foran nesetippen, eller tres ned på antennenen til intet anende medflygere....
                  Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

                  Comment


                  • #10
                    Er vel ikke min skyld at du stikker antenna fram i hovringsfeltet? "Dette er MIN kvadratmeter!!!"

                    Men jeg tror nok den "lille" ikke ryker så lett siden vingene er så mye mindre...
                    Og ja: skal man ha max glede av disse små foamiene MÅ grenser tøyes og det betyr nødvendigvis at man havner på gale siden av marginene i blant...
                    Husk også at EPP blir mye sprøere i kuldegrader...
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment

                    Working...
                    X