Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den flyr!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Den flyr!!

    Etter mye om og men, så fikk min Raptor 90 fly idag!

    Det er en verld av skillnad! OS 91 C-spec med MPII er så kraftfull att den pendlar mellom å hovre snillt till å leke rymdraket hvis man ikke er forsiktig med throttle-pitch kurven.

    Fikk stopp på motorn på ca 1.5m høyde, men fikk ned den så enkelt att det var latterligt. Den autoer nesten like bra som min 30 gjører med motorn igang..

    Hatt litt problem med den tidligare. Vifta skruvete av sig, starter orkete ikke dra runt en så stor motor, etc.. Men det er definitivt verdt det.

    Eneste problemet er att jag må nok skaffe mig ett større felt. Denne tingen spiser opp luft _fort_.

    Nå er det dags å sette opp litt idle-up kurver....

    /James
    Heli: Raptor 90STD, Fury Expert, Caliber 30, Zap 400, Caliber EP M24, Twister
    Radio: Hitec Eclipse 7

  • #2
    Grattis, James!! Artig når ting fungerer
    Odd Sundet
    http://www.imacnorge.no

    Comment


    • #3
      Absolutt.

      Har kommit mig en bra bit siden vi sågs sist.
      Følte att jag lert mig veldigt mye, og burte kunne ta opp den sjelv. Og, det finns bare en måte å ta rede på om man er ferdig for det..

      Litt små justeringer kvar att gjøre. Sette opp litt idle-up kurvor. Få igång governoren. Litt trimming på gyro-gain. Sen er det dags å se hvordan den beter sig i litt mer avancerte manøvers enn FF og hover..

      /James
      Heli: Raptor 90STD, Fury Expert, Caliber 30, Zap 400, Caliber EP M24, Twister
      Radio: Hitec Eclipse 7

      Comment


      • #4
        Får håpe jeg får se hvor langt du har kommet snart. Selv har jeg ikke fått overhalt motoren på Mille'n enda. Altfor mye fixed wing som bygges og prøve
        Odd Sundet
        http://www.imacnorge.no

        Comment


        • #5
          Grattis, Slow.
          Er heldigvis ikke misunnelig i det hele tatt på 90'en din.
          NOT!! Er veldig misunnelig
          En dag så skal jeg også ha en i "riktig" størrelse.
          Men det kommer når ferdighet og lommebok sier at jeg er klar.
          Lykke til!!

          Odd, du får ta deg en eller annen pille så du får tatt en pause fra fixed wings og leke litt med hjulvisperne også.
          Hmm.. når jeg tenker meg om så hadde vært kult å kunne fly fly også..
          Fysj, har ikke råd til å surfe mer på disse forumene
          Philip
          www.airheads.no
          Hobby24.no

          Comment


          • #6
            Pille...?!? Hmm....kanskje det er løsningen. Må bli sånn pille som løser opp gammal fuel også da....
            Odd Sundet
            http://www.imacnorge.no

            Comment


            • #7
              Originally posted by Slow
              Absolutt.

              Har kommit mig en bra bit siden vi sågs sist.
              Følte att jag lert mig veldigt mye, og burte kunne ta opp den sjelv. Og, det finns bare en måte å ta rede på om man er ferdig for det..

              Litt små justeringer kvar att gjøre. Sette opp litt idle-up kurvor. Få igång governoren. Litt trimming på gyro-gain. Sen er det dags å se hvordan den beter sig i litt mer avancerte manøvers enn FF og hover..

              /James
              Hvor i Oslo flyr du?
              Arild Johansen

              Modell-Helikoptersport
              Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
              AHMHK

              Comment


              • #8
                Er uten bil, så jag flyr på lokale fotballs-feltet.

                Ikke helt idealt, men det fungerer. Feltet ligger "nedsenkt", så det er massvis med jord som hindrar helin att fly inn i noe den ikke burte.
                Flyr heller ikke når det er folk i nerheten..

                /James
                Heli: Raptor 90STD, Fury Expert, Caliber 30, Zap 400, Caliber EP M24, Twister
                Radio: Hitec Eclipse 7

                Comment


                • #9
                  Hender jeg tar noen kortturer rundt i Oslo. 30 Rappyen min er "bagasjeromshelikopter", så passer det slik så hender det jeg spinner opp og tar en tur eller to...
                  Arild Johansen

                  Modell-Helikoptersport
                  Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
                  AHMHK

                  Comment

                  Working...
                  X