Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raptor 50v2 vs Hirobo Sceadu 50

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Raptor 50v2 vs Hirobo Sceadu 50

    Lurer litt på hva jeg skal kjøpe. Har flydd litt før, men ikke så veldig mye. Kan hovre og fly litt forsiktig rundt. Hvilke fordeler og ulemper finnes?
    jkr
    Jaran

  • #2
    Har raptor selv, og har ikke vært veldig mye borti Sceadu, men med fare for å kommentere noe jeg ikke har så veeldig mye peiling på så tror jeg at jeg kan si følgende :

    Raptor:
    - Flere som har denne, dermed lettere å få hjelp til oppsett etc.
    - Billigere i innkjøp
    - Billigere deler (tror jeg)
    - Lettere å få tak i deler (?)

    Sceadu'en er muligens en litt mer "feinschmekker" maskin, men om du merker noe til dette under flyging vet jeg ikke.

    Mitt råd er hvertfall å kjøpe raptor.

    Comment


    • #3
      Må vel si meg enig i OAK. Ser du er lokalisert i Oslo og det er mange Raptorer og få Sceadu' er å se. Tipsene og hjelpen er nok nærmere og mer lettilgjengelige hvis du velger Raptor.

      På en annen side så er det jo morsomt med mangfold, selv om jeg har 2 Raptorer selv så blir det jo kanskje litt ensformig i 50 sjiktet.

      Skulle jeg velge helikopter på nytt så hadde det blitt Raptor

      Årsakene står listet i innlegget over.....
      Arild Johansen

      Modell-Helikoptersport
      Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
      AHMHK

      Comment


      • #4
        199 prosent enig der. hirobo deler er dyrere, og tilgangen værre pga nm's enevelde. jeg har raptor og har hatt Sceadu. raptoren flyr minst like godt som hiroboen, så at den koster nesten det dobbelte i innkjøp er uhørt.
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

        Comment

        Working...
        X