Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sanwa RD8000 og USB-interface

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sanwa RD8000 og USB-interface

    Har koblet USB-interfacet fra modellfly.no is available for purchase - Sedo.com til min RD8000, og dette fungerer MEN:
    Hvis jeg berører noen av metalldelene på radioen (utenom stikkene) blir kontrollene helt ville. Kan ikke se at det er noe vakkel i kablene eller kontaktene.
    Er det noe problem med jord elns her?
    Finnes det flere versjoner av 5-pins DIN-kabel til Sanwa, slik at jeg kan ha feil kabel?

    --
    Anders

  • #2
    Har samme radio og kabel, men ikke samme problem.
    Jordfeil er sannsynlig, har du prøvd radioen mot en mottager ?
    Først uten kontakten i, og så med kontakten i, burde snevre inn feilsøkingsområdet
    'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

    Ørjan Rapp

    Comment


    • #3
      Har nettopp testet mot flyet og det er intet problem hverken med kontakt inne eller ute.

      Har du sett hvordan det er koblet inne i DIN-pluggen?
      Jeg har hvit på pin 3 og rød på pin 1 (eller 5?) og det er ikke noen kontakt ut mot metallringen rundt.

      --
      Anders

      Comment


      • #4
        Fungerer senderen med pluggen i da? Det høres litt rart ut....hmm
        Da vil jo senderen i radioen være i full gang når man bruker den på simulator, og man må ha antennen oppe for ikke å ødelegge sendertransistorer, samt at man vil bruke mye unødig strøm fra batteriet.

        Comment


        • #5
          Pluggen ser da ut til å være likt koblet.
          Med pluggen i mente jeg koblet til PC, var den det ?
          Kan være noe feil i den lille sorte boksen
          'Airspeed, altitude and brains. Two of these three are always necessary to complete a safe flight'.

          Ørjan Rapp

          Comment


          • #6
            Ja koblet til PC. Jeg testet radioen samtidig i Windows' kontrollpanel og mot flyet. og fikk da ville utslag i kontrollpanelet, men servoene i flyet reagerte ikke på at jeg berører metalldelene.

            Når det gjaldt et tidligere svar her på om radioen skal sende eller ikke, står det i instruksjonene til Simblaster:
            "Plug the SimBlaster into your transmitter and turn it on (some transmitters will turn on automatically) JR transmitters need to have the power switch OFF."
            Hvorvidt radioen skal sende eller ikke aner jeg ikke, men min gjør i hvertfall det. (Og det er vel nødvendig i tilfelle kabelen er en trainerkabel )

            Får vel prøve å finne noen med tilsvarende radio eller interface og teste slik at jeg finner ut hvilken av disse som har feil.

            Comment


            • #7
              Originally posted by korand
              Når det gjaldt et tidligere svar her på om radioen skal sende eller ikke, står det i instruksjonene til Simblaster:
              "Plug the SimBlaster into your transmitter and turn it on (some transmitters will turn on automatically) JR transmitters need to have the power switch OFF."
              Hvorvidt radioen skal sende eller ikke aner jeg ikke, men min gjør i hvertfall det. (Og det er vel nødvendig i tilfelle kabelen er en trainerkabel )
              Den skal tvilsomt sende når den brukes mot PC-simulator.
              Jeg bruker en Hitech som radio mot pc-simulatoren her (Fms og Ripmax) og senderen i Hitech slår seg av når pluggen blir satt inn, tror heller ikke at det er meningen å sitte med antennen opp når man kjører på simulator for ikke å knekke transistorene i utgangen på radioen.
              Når sanwa brukes med Trainerkabel er det kun radioen som sender til flyet (Lærer radioen) som skal stå på, elevradioen er avskrudd.

              Virker Sanwaradioen på pc-sim uten å være skrudd på?

              Comment


              • #8
                Radioen må være på for at det skal skje noe i simulatoren.

                Comment

                Working...
                X