Announcement

Collapse
No announcement yet.

50sx-h Hyper i TT50v2- plassproblem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 50sx-h Hyper i TT50v2- plassproblem

    Har nettopp begynt å sette sammen en raptor men får ikke plass til motoren. Den stikker rett og slett for langt ned slik at jeg ikke får skrudd på karbonplaten som skal være i underkant. Det er toppen på motoren som går for langt ned.
    Jeg har selvfølgelig prøvd å vri og vende på alt av skruehull etc, men får det liksom ikke til.

    Hjelp!

    JKR
    Jaran

  • #2
    dremmel på karbon plata da , funker fint det
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

    Comment


    • #3
      Plass problem..

      Eg har nettopp montert inn samme motor i min Raptor 50, og eg trur feilen ligg i det at du har glemt å ta av den alu. ringen som sitter innerst på akslingen ut av motoren. Den ringen skal brukest vis motoren skal stå i fly, har noko med friksjon mot propellen å gjere, trur eg... Har aldri gjordt dette før, men eg trur dette kan vere feilen, eller så får nokon som har peiling rett meg vis eg tek feil. Min motor passa perfekt når eg tok av den tjukke ringen.

      Comment


      • #4
        plassproblem

        Den tjukke sitter ikke på. Jeg har løst problemet ved å file litt på karbonplata. Det som jeg synes var rart var at det finnes bare ett bilde med denne karbonplaten. Etter dette bildet er plata igjen tatt av. Det var vel det som forvirret meg. Sikkert bare en feil i manualen(gamle bilder).
        Jaran

        Comment


        • #5
          Vel. Vet ikke hva jeg skal si om denne carbonplata på R50.... Den er vel egentlig ikke annet enn i veie for allt vedlikehold. Da Thunder Tiger ikke sender med lengre skruer til understellet, så løsner gjerne dette etter noen ganger med demontering/remontering. Jeg har løst det problemet med 3mm umbrako og mutter på oversiden.

          Men tilbake til carbonplata..., vet noen om den har en effekt. Blir ramma merkbart stivere med i forhold til uten?

          En annen ting til dere nybyggere! Det er en del tilfeller at lageret på oversiden av clutchklokka over tid begynner å slakke. Dette forårsaker utgraving på pinion drevet. Dette kan løses ved å bruke moderate mengder blå loctite på pinion drevet ( mener da på lagersetet for kulelageret som sitter i ramma ). Men for all del husk moderate mengder og ikke søl loctite inn i lageret. Det er ikke disse sporkulelagrene noe glad i.

          Måtte bare nevne det da jeg oppdaget dette på 30'en min i dag. Nå har den riktignok godt en stund da.... neppe ny lenger
          Arild Johansen

          Modell-Helikoptersport
          Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
          AHMHK

          Comment

          Working...
          X