Announcement

Collapse
No announcement yet.

Orbit eller Schultze????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Orbit eller Schultze????

    Hei.

    Er det noen som vet om noen Orbit forhandlere i Norge, eller hvor det er lettest å handle denne i utlandet.

    Skal ha ny lader og vurderer å kjøpe denne eller schultze sin 6-330.

    Er det stor forskjell på disse? Har hatt en Robbe Power Peak Infinity 2, men trenger en skikkelig lipo lader.
    John

  • #2
    Dette er ikk lett, hver sideforsvarer sitt valg.

    Men generelt så tror jeg Orbit'n er letter å forstå og komme i gang med. Schultze's motkandidat har fordelen av å kunne lade to bat. samtidig.

    Ingen forhandler Orbit i Norge - uforståelig, men slik er det.


    du må til mft.nu eller direkte fra Orbit. Jeg bestilte direkte etter som jeg ikke var klar over mft på den tiden.

    Comment


    • #3
      Hei!

      Schulze har forhandlere i norge, de er billigere en Orbit og jeg mener at de er enkle å betjene. Har selv Schulze 6-330, har hatt den i snart 3 år, aldrig noe tull. Og den nye software er enkel å forstå/bruke. Jeg er helt enig i at Schulze har vært vanskelig å forstå/bruke. Jeg hadde selv problemer i starten. Men som sagt den nye software er enkel

      For meg er det viktig å kunne få service og oppgradering av software i norge. Det er ikke så greit å måtte vente på deler/service fra det store utland!

      Ellers så tror jeg at både Orbit og Schulze er gode ladere.

      Personlig erfaring med Schulze gjør at jeg 99% sikkert kjøper en eller flere Schulze ladere i framtiden. Fordi de lader bra og så tåler de røff behandling
      Damn these things are hard to fly!

      Comment


      • #4
        Hei. Jeg kjøpte meg ny schulze 6-330 for litt over en uke siden. I forkant hadde jeg pløyd igjennom en noe kryptisk manual et par ganger (lastet ned på nettet). Da jeg fikk laderen, var det en smal sak å komme igang. Og alt jeg kan si etter en ukes bruk er WOW!!! Jeg har vekket gamle pakker til live etter cycling, og lader alt jeg har av batterier i huset! Den er helt genial spør du meg, så dette holder i massevis for meg.
        I tillegg til laderen, så kjøpte jeg et biltema bilbatteri på 60 ah, samt en mc lader som lader med 500 mah. Denne står koblet til batteriet hele tiden, sammen med schulzen, og på denne måten har jeg alltid strøm på batteriet. Har ved en par anledninger fått en feilmelding i displayet på at ladebatteriet har nådd max kapasitet, og da bare tar jeg av klypa til mc ladern et par ladinger, og deretter på igjen.
        Schulze anbefales!
        Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

        Comment


        • #5
          Går ikke feil med noen av dem egentlig. Prisforskjellen finner du helst pga at Orbit'n er kraftigere enn ISL6-330 (180W output vs 130W for Schulze)

          Lader du større pakker av større kapasitet så vil Orbit passe litt bedre, ved helst mindre pakker så er det samme hvs du kjører på.

          Bruker selv to Orbit Pro (275W) og foretrekker disse. Har også prøvd Schulze og de funket helt ok men disse var ikke mine

          Har hatt den ene Orbit'n inne til service og det gikk kjapt og greitt. (tur/retur ca 2uker) Den ene er kjøpt ny via Orbit Tyskland, den andre er kjøpt brukt i Frankrike.
          ----------------
          Haldor
          ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

          Comment


          • #6
            Jeg mener at du burde holde deg til Infintiy II, som du liker. du kan sende den til Robbe i tyskland, og de tar 30€ for å oppgradere den. da har den også støtte for LIPO celler.

            Det er vel det billigste alternativet ?

            Comment


            • #7
              Mener oppgradering av Infinity2 koster €39 + frakt begge veier.
              ----------------
              Haldor
              ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

              Comment


              • #8
                Lader

                Hei igjen.

                Har nå bestilt meg en schulze 6-330. Solgte den gamle for en god pris, så det ble det samme å kjøpe meg en ny som å oppgradere den gamle. + at jeg slapp å sende den avgårde til Tyskland.

                Regner med at schulze 6-330 skal gjøre en god jobb. Lest mye positivt om denne ladere.

                Takk for mange gode svar.

                Er alltid greit med litt meninger fra andre......
                John

                Comment


                • #9
                  Grattiss!!! jeg har hatt min schulze i et par uker nå, og er meeeeget fornøyd med den så langt. lader alt av batterier jeg har her i huset gitt..
                  Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

                  Comment

                  Working...
                  X