Announcement

Collapse
No announcement yet.

Innkøyring av OS50SX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Innkøyring av OS50SX

    Har nettopp kjøpt med Raptor 50 V2, med os50sx motor og lurer på om noen har peiling på korleis eg skal køyre inn motoren. Bør den stå i helikoptere eller bør eg ta den ut og sette den i benk. Har montert på vifta og clutchen men locktite, så det er kansje for seint, eller?
    Går den ann å køyre inn motoren mens det står i helikoptere, men før eg monterer på rotorblad, eller må motoren ha motstand under innkøyring?
    Og har dere noen anbefaling på kva slag lim eg skal bruke når det står "a small drop of CA" i manualen? Var mange spørsmål her, men håper nokon kan gje meg svar..

  • #2
    Hei og gratulere med ny Raptor...

    Helikoptermotor kjøres best inn i helikopteret. Dvs. et komplett ferdig rigget helikopter med blader osv. Motoren MÅ ha motstand fra blader og allt annet driverk og mekanikk. Vær nøye med byggeveiledningen! Forsøk å få en dreven helikopter-flyger til å gå gjennom oppsett og sammenskruing.

    For innkjøring av OS motoren så følg bruksanvisningen. OS er tilgivelig slik. Tomgangsnåla trenger du ikke røre. Hoveddysenåla er vel angitt til 1,5 runde(r( ut. Sjekk dette opp mot bruksanvisningen da jeg selv ikke har noen OS motor for tiden. Jeg bruker og gi enda litt mer enn det som står for å være 100% sikker på at man får nok gjennomstrømning av fuel de første minuttene.

    Når det gjelder CA lim så er dette det samme som lynlim. Fotrinnsvis så får du kjøpt det i hobbybutikken men du kan til nød kjøpe det på bensinstasjonen.

    Håper dette var til hjelp og lykke til.
    Arild Johansen

    Modell-Helikoptersport
    Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
    AHMHK

    Comment

    Working...
    X