Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fly-inn i Fyresdal?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fly-inn i Fyresdal?

    Som jeg begynnte på i 'Uorganisert flyging'-tråden så leker jeg med tanken på å få igang et Fly-inn i Fyresdal.
    Grunnen til at jeg ser litt på muligheten er at det ligger så utrolig godt til rette her for det.

    Vi har en laaaang asfalt stripe som vi kan boltre oss på.1,2 km fra hotellet til flyplass.
    Dette blir på samme måten som på Notodden (NOTAM med varsel om stenging eller landingsrestriksjoner)
    - Sjøflyområdet 50m fra hotellet i tillegg til 5-6 andre godt egnede sjøflyplasser
    - Gressområdet til å lande seilfly.
    - Idrettshall for foamies (om kvelden eller hvis været skulle slå seg vrangt)
    - Dusj og toalett fasiliteter på flyplassen (i klubbuset til TAF)
    - Hangar til å lagre modellfly (tilfelle regn etc.)
    - 600m til bensinstasjon
    - 500m til Joker dagligvare
    - 800m til super sandstrand (langgrundt, perfekt for barnefamilier)
    - Modellbilbane i nordenden av flystripe (nasjonal standard buggybane. Etableres våren 2005)

    Snakket med hotellet i dag og et av priseksemplene de ga meg var ca. 100-150kr døgnpris pr. pers. i 6 sengers appartment. (skal sjekke fler priser) Mulighet for camping i nærheten av hotellet eller på flyplassen eller ved offentlige campingplasser.

    Hotellet kan arrangere barbeque ved flyplassen ved hjelp av mobil grill (schvær gassgrill tror jeg) eller grille selv.
    Kan også arrangeres barbeque i hagen på hotellet ned mot vannet.
    Uteservering av pils om sommeren

    For resten av familien så finnes det mye å finne på når 'far' flyr.
    Badestrand, båtutleie, events gjennom Fyresdal Event
    http://www.fyresdalevent.no/ sjekk ut linken for å se på hva de kan tilby. Se også 404 Not Found

    Hva synes dere? Kunne dette bli noe?
    Nå må det legges til at dette er uhyre lite konkret pr. nå og er bare tankespinn fra min side, men jeg tror det kunne blitt helt kanon
    0
    Supert! Flott ide!
    0%
    0
    Nja. Sikkert greit nok.
    0%
    0
    Vær så snill! Ikke enda et modellflystevne
    0%
    0
    Mvh

    Olav Lund

  • #2
    Har begynt å pakke..
    Bygger bedre enn jeg flyr...
    ARF? Nei takk!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Kråka
      Har begynt å pakke..
      Da blir vi i allefall to....

      Vet ikke helt når man skulle arrangert et slikt fly-inn. Så på terminlisten på NAK sine sider.....ganske trangt om plassen. Slutten av august kanskje?

      Denne sesongen skjer det mye på flyfronten i Fyresdal. De nye eierene av hotellet bygger opp et Airparc-konsept. Kjempespennede turistprosjekt. THE FREESTYLE PLAYGROUND - AIRPARC

      GAP-Norge legger også sitt årlige arrangement hit til St.Hans
      http://www.gap.no/

      Det svirrer også rykter om at vi får besøk av en B-25 fra Nederland i sommer

      Hadde vert så sinnsykt kult å fått til noe for oss modellflygere her også.
      ...nu vel
      Mvh

      Olav Lund

      Comment


      • #4
        Som tidligere nevnt,så kan dette bli bra.Men det krever mye å organisere dette.Og som nevnt få det til å passe inn.For å trekke mest mulig så må det ikke komme samtidig med andre stevner,og heller ikke for tett opp til disse.
        Men med de facilitetene du nevner så er det absulutt verdt et forsøk.Så hold oss informert
        Ps har allerede pakket,Det er jo Hotell på plassen,trenger kun tannbørste og modellfly.
        Vennlig hilsen
        Roy.

        2,Biler.
        1,Leilighet.
        masse øl i kjøleskapet.
        + diverse innbo.

        Comment


        • #5
          Bare jeg kan komme med full size og unnlater meg i Notam så blir jeg med
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            Jeg ser jo selvsagt at dette blir en kjempeopgave og arrangere et Fly-inn.
            Ville være naivt å tro at jeg kan stable på bena noe slikt...spesielt med så få folk til å arrangere.
            Men...det gikk jo ann å prøve ut fasilitetene ved å samle en gjeng, både med sjøfly og landfly. Det supre med opplegget er at man fint kan ta med familien på en weekend. Masse å finne på for alle.

            Skal se om jeg kan stable på bena en webside som kan presantere 'konseptet'.

            affa...skal du delta på GAP her ved St.hans?
            Mvh

            Olav Lund

            Comment


            • #7
              Dette må støttes!

              Men...det gikk jo ann å prøve ut fasilitetene ved å samle en gjeng, både med sjøfly og landfly. Det supre med opplegget er at man fint kan ta med familien på en weekend. Masse å finne på for alle.
              Hadde vært glimrende! Dette er veldig viktig!
              (Og en veldig god unnskyldning til å dra, hehe!)

              Det å kunne samle både sjøflygere, seilflygere, landflygere og evt. også heliflygere hadde jo vært gedigent!
              Selv om det krever VELDIG disiplin mht. flytider og frekvenser...!

              Med litt planlegging så må da det være mulig å få til.. I første omgang ved, som du sier, å ha sjøfly og landfly...

              Reiseruta er lagt inn i VisVeg..

              Comment


              • #8
                Heisann,

                I Fyresdal er mulighetene mange når det gjelder R/C sport.
                Så rådet må bli - Sett igang planlegging! Dette støttes!
                Mvh
                Totto Dahle
                www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
                Medlem Agder Modellflyklubb

                Comment


                • #9
                  Morro å se at noen tenner på dette
                  ...mener at dette kunne bli bra. Så vidt jeg skjønner så er det ikke så veldig mange sjøflytreff. Får sjøflypiloter er jo plassen perfekt.
                  Gå direkte fra frokost buffeen, ned til stranda
                  Fiks ferdig flytebrygge med 'retrieval boats' (pedalbåt )

                  Eneste vi mangler her er et hang..... Hvis vinden er vestlig så er det kanskje ett bratt jorde med en markert 'knekk' som kan brukes.

                  ...jeg spinner videre
                  Mvh

                  Olav Lund

                  Comment

                  Working...
                  X