Announcement

Collapse
No announcement yet.

Deler til kyosho concept 30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Deler til kyosho concept 30

    Noen her som vet hvor det er billligst/best utvalg til Kyosho concept 30?
    Noen som har erfaring fra dette helikopteret positivt/nagativt?
    på forhånd takk
    Kyosho Consept 30

  • #2
    hehe

    hei. du kan ringe til hobby norge på 73522066
    eller martinsen hobby på 32130222.
    dem har skaffet det jeg trengte til concept 30 min.

    kjik litt rundt i forumet så finner du nok mange aktuelle å ta kontakt med.

    ang heliet så har jeg det samme. jeg har bare positive erfaringer med det. men har ikke holdt på så veldig lenge enda. synes det er bra til vanlig koseflyging og litt leking. går fin å fly 3d med det også. er ikke begynt selv med slik flyging, men en jeg kjenner prøvde det litt. å du kan tro jeg var nervøs når han begynte med alt slags utenkelige manøvre.

    uansett så er det mange på forumet som vil komme til å annbefale deg å selge (driten) og heller kjøpe deg raptor. snakker av erfaring

    noe som ikke er aktuelt for meg enda pga økonomi. men regner med det blir kjøp etterhvært som jeg skal avansere flygingen min. siden fex raptor er 10 ganger bedre til 3D flyging og slikt.

    men er storfornøyd med concepten min. og den flyr helt topp.
    dette er min mening. så får andre (raptor) eiere prate for seg
    Roger Danielsen

    Comment


    • #3
      Og du greier fortsatt ikke å la være å "disse", som du selv kaller det. Hvorfor går du bevisst ut for å provosere? :?, det som er med raptor er at delene er en god del billigere, noe som gjør den mer nybegynner egnet, ikke at den er så forbanna mye bedre enn alt anna. Det skal bli spennende å se pris på den nye caliber5, og selvfølgelig delepris. dette er en videreutviklet nexus mekanikk, der kyosho har gått bort fra eCCPM, og tilbake til den gode mekaniske. Jeg har bilder, men de er for store til å laste opp her. Ang deler til kopteret ditt... ring martinsen hobbyservice i hønefoss.. Han har masse slikt på veggen sin.
      Jeg kjenner en som har consept og har nå innvestert i Caliber.
      Og dermed ble consepten pensjonist.
      Ble startet her på søndag, bare for og se om det virket.
      Alt ok.
      Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
      www.airheads.no

      Comment


      • #4
        hehe

        ikke så sint a var ikke meningen at noen skulle bli provosert! men syntes bare at vi skal prøve å holde på mangfoldet i denne hobbyen!!!
        blir kjedelig ellers.

        og jo. Raptor er ganske så mye bedre enn concept og enkelte andre heli.
        det er ikke bare deleprisene som gjør Raptor til et bra heli.

        men la oss si at jeg har concept, og er fornøyd med det. vil ikke ha noe annet enda!! greit?
        og da hører med dere på forumen om gode motoralternativer til concepten min! er du med???
        da vil jeg vite om dere vet av noen gode alternativ. ikke sant?
        men det man får høre er at man heller burde kjøpe seg en Raptor

        blir for teit synes jeg!
        men vært morsomt å sett en prisliste på slitedeler til raptor!!!
        Roger Danielsen

        Comment


        • #5
          www.xmode.no
          Smallsize shopping - Smallsize Shopping
          www.helizone.no
          Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
          www.airheads.no

          Comment


          • #6
            hehe

            kan ikke finne ut at raptor blir billigere i delekjøp, i forhold til concept.
            det jeg finner ut er at raptoren har 2/3 ganger flere deler enn concepten.
            kan vel si at fex maingeret er billigere er 50 kr billigere på raptorn. men er vel mer enn bare det drevet som må byttes ved slittasje!! reimer etc.
            så nå billigere blir det neppe.
            Roger Danielsen

            Comment


            • #7
              Kyosho, prøv en godt satt opp Raptor 50 med en OS 50 motor så vil du også bli religiøs..... Den er en fantastisk godt-flygende plastikk-maskin som er rimelig å eie. Det er ikke uten grunn for at den i vårt miljø kalles en "simulator".

              Feilen du gjør er at når du sammenligner priser, er at du regner på de samme antall deler som går i stykker på Consept`n din i ett krasj. Pga. av måten Raptor`n er konstruert på så går det normalt adskillig færre deler på den og de er rimelige og ukompliserte å skifte. Du nevner slitasje på drev og reim,- det er ytterst sjelden at disse delene må skiftes. Det som slites er kulelager, clutch og etter mye flyving blir wash-out basen litt slarkete. I ett krasj må stort sett flybar, hovedaksling, spindel, bom og blader skiftes.

              Du spør om motoralternativer til Consepten din: prøv en OS32, TT39, Webra eller en Irvine. Alle fungerer mer eller mindre greit, men de har ett godt stykke opp til ytelsene til den nye OS 50 Hyper.

              Det er bra å høre at du (Kyosho) har det bra og trives med det utstyret som du har. Og det er godt at vi ikke alle flyr de samme helikopterene, for det hadde blitt kjedelig. MA, JR og Hirobo lager også gode 50- maskiner som kvalitetsmessig er bedre enn Raptor,- om de flyr bedre kan diskuteres og kostnadsmessig er det heller tvilsomt om de kan matche TT Raptor 50. Hirobo Sceadu er nok det nærmeste man kommer.

              Men, i disse tilfellene hvor Raptor 50 sammenlignes med en Consept så henger leketøysfabrikken håpløst langt etter både i pris, kvalitet og prestanda. Men for all del, en Consept eller Nexus flyr det også og gir flyglede
              Tom Erik Smedal
              www.artistic3D.net
              www.photopia.no

              Comment


              • #8
                hei

                heisann. jepp jeg vet og sier jo at Raptor er et bra heli, som jeg sikkert kommer til å kjøpe meg selv som neste heli!
                blir bare litt oppgitt når det skal være slik at man blir rådet til å bytte ut alt utstyre, når man bare er ute etter noen oppgradering til det man har! er ikke alle som har muligheten til å kjøpe seg et nytt heli sånn uten videre.

                det er fint at folk med erfaring og slikt kommer med tips og annbefalinger. det setter jeg pris på

                det jeg mener er at skal fex jeg kjøpe meg nytt heli. så må det bli ny styring-/servos/gyro, og alt annet må kjøpes inn. det koster penger.
                og krasj ser ikke jeg på som noe problem (enda) har aldri kræsja.
                så hva det koster i deler etter en krasj er egentlig uinterressant for meg!
                men uansett får man jo kjøpt seg en ribba concept til 1500kr.

                så dere må forstå at jeg er enig med dere. Raptor kan ikke sammenlignes med concept.
                er ikke det jeg mener. vil ha Raptor jeg og. men d koster

                takk for hyggelig innlegg Tom erik
                Roger Danielsen

                Comment

                Working...
                X