Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beste sim. til under 2000?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Beste sim. til under 2000?

    Hvem er den beste simulatoren med "sender" til under 2000kr?(hvis det går an)
    Realisme er viktigst, så kommer pris og grafikk.

    Hadde vært veldig fint om noen kunne si noe om det!
    Per Johannes
    - Twister bell 47(i deler)
    - T-hawk
    Der kom det ned igjen ja, bare litt for fort...

  • #2
    Hei Per.

    Skal ikke gå inn i en diskusjon om hvilken simulator som er den beste. Men Moss Hobby har Aerofly Professional med "sender" til 1899,-

    http://www.mosshobby.no/pi-28620484.htm?categoryId=16

    Det er ikke den nyeste utgaven av denne simmen, men får mye skryt for sin realisme. "Senderen" kommer ikke med USB tilkobling, noe som kan gi problemer dersom man ikke er så godt bevandret i data verden.

    Comment


    • #3
      Takk
      Er det den samme som denne? http://www.martinsen-hobby.no/vare.asp?MENYID=51
      Hvor er det man kobler "senderen" da?
      Kan man lære seg å fly modellfly på denne?
      Per Johannes
      - Twister bell 47(i deler)
      - T-hawk
      Der kom det ned igjen ja, bare litt for fort...

      Comment


      • #4
        Så vidt jeg kan se er det samme sim, med en ekstra "pakke" med fly med også. Interfacen som brukes til PC'en er "A free serial port (COM port)" Jeg kan av egen erfaring si at dette er noe vrient å sette opp, samenlignet med USB plugg. Men så er ikke jeg noen "racer" i data.

        Man kan nok lære å fly med en sim, men det er ingenting som kan måle seg med virkelig flyging. Da har man ofte nerver, motoren fusker, vinden blåser + tusen andre ting som kan gå galt.
        Men for all del, simulatoren gir fin "stikketrening" og er et godt treningsverktøy før man setter i gang med virkelig flyging.
        Klarer du å ta av, fly rundt kontrolert og lande igjen i simmen, gang på gang. Er du meget godt forberedt for virkelig RC flyging.
        Det beste når man starter med RC flyging er alikevel en instruktør, det er den sikreste og raskeste måten å lære på. Kontakt en klubb i dit næromraåde for hjelp.

        Selv bruker jeg sim en hel masse for å trene inn nye "stunt" og holde ferdighetene ved like gjennom vinteren.

        Comment


        • #5
          RealFlight G3 koster en del mer, men er meget bra:
          (MFN) ModellflyNytt.no

          Du bør gjøre en vurdering der du tar hensyn til hva du skal bruke simulatoren til, pris og ytelse. Skal du ha simulator for å lære å fly kan de enkleste være godt nok, bare for å få inn litt stikketrening. Er det for å praktisere litt kompliserte manøvre der fysikken må være god, må du opp i pris.
          Tom Erik Smedal
          www.artistic3D.net
          www.photopia.no

          Comment


          • #6
            Dette er litt utenfor tema, siden trådstarter ønsker sim med sender, men har noen prøvd Reflex XTR og RF G3? Hvordan er isåfall XTR sammenlignet med RF G3? (Har RF DeLuxe i dag og synes den er kjedelig dårlig sammenlignet med de bildene jeg har sett fra G3 og XTR.)

            Comment


            • #7
              martinsen tar 1970 for den nye, men den er ikke kommet med dummy enda. jeg har den, reflex xtr, og testet G3 for en tid tilbake. jeg mener afp deluxe er best, så derfor bruker jeg den selv
              Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
              www.airheads.no

              Comment


              • #8
                Jeg ønsker ingen dummy; vil trene med min egen radio, egne stikker og egen knappe-layout

                Vurderer RF G3 og Reflex XTR, men aner som sagt ikke hvilken jeg skal velge.

                Comment


                • #9
                  jeg ville kjøpt afp deluxe. den er bedre. men det er my opinion, etter å ha testa alle sammen
                  Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                  www.airheads.no

                  Comment


                  • #10
                    Hmmm... SIden du har testa alle kan du kanskje også svare på hvilken du ville foretrukket av de to kandidatene jeg kunne tenkt meg? (RF G3 vs Reflex XTR).

                    Comment


                    • #11
                      xtr har meget bra grafikk, med g3 er mer real life flymessig enn det xtr er mener jeg. jeg har ett eksemplar av xtr selv, men broren min har lånt den, da jeg ikke synes den er så bra som afp sin
                      Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                      www.airheads.no

                      Comment

                      Working...
                      X