Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pitch RPM på Hornet CP2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pitch RPM på Hornet CP2

    Hei,

    har satt opp min hornet med ca 4 grader pitch på full gass, likevel så vil den ikke løfte fra bakken, den bare såvidt "subber". Jeg bruker en Slim 20be regulator og en 8 cellers NMHi KAN600 pakke. Hva kan være galt ?
    Har jeg for liten pitch eller er det mulig at jeg ikke klarer å trekke nok av batteri pakken ?

    -Ulldott

  • #2
    Hva skal Hornet'en ha da? Syns 4 grader høres lite ut. Har opptil 10 på T-Rexen.
    Batteriene kan også være feilen. Har samme problem med Li-ion batteriet som fulgt6e med rexen, leverer ikke nok til å løfte men du burde vel i så fall merke det på at ESC en kutter ganske raskt.

    Comment


    • #3
      du bør ha så lette batterier som mulig i den. li po er best i det helikopteret. du bør ha ca 5 grader på midt stikke, og rundt 10 på topp.
      Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
      www.airheads.no

      Comment


      • #4
        Takk for tilbakemeldinger !

        Har nå satt pitch 5 min 50% stikke og 10 på 100%, helien er nå meget nær ved å løfte seg, prøver med litt andre batterier så får vi se.

        Grunnen til at jeg prøvde meg med så lite som 3-4grader pitch var bare råd fra en kamerat.

        Oppdatering kommer.

        -Ulldott

        Comment


        • #5
          hvor mange volt har diu på pakka di? du trenger vel 10.8/11.1 volt for å få utnyttet det noe særlig tenker jeg.
          Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
          www.airheads.no

          Comment


          • #6
            Når pakka er fullladet så har jeg 12v.

            Men den kommer såvidt nå etter at jeg fikset opp pitchen, nå driver jeg å justerer litt på gyroen siden helien roterer litt i overkantmot klokka når det begynner å løfte seg.

            -U

            Comment


            • #7
              Skal ikke padsene være level når høyre stikke står i nøytral ?
              Synes dette ser veldig galt ut ? (Se bilde)
              Attached Files

              Comment


              • #8
                de bør være parallelle med bladene ja. ellers kan den bli morsom å fly tenker jeg
                Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                www.airheads.no

                Comment


                • #9
                  Hehe....jeg har kjøpt dette brukt og er helt fersk på heli så jeg må liksom prøve meg litt frem. Men, jeg har jo flydd heli en del på simulator og jeg synes vel denne oppfører seg noe merkelig, men det begyner å likne noe nå....

                  Comment


                  • #10
                    bra. få høre hvordan det går da
                    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                    www.airheads.no

                    Comment


                    • #11
                      Morn,

                      har reist litt så jeg har ikke hatt mulighet for å prøve mer før i dag. Helien løfter foråvidt greit men den roterer ganske mye mot klokken, selv om jeg gir fullt utslag til høyre på halerotoren så fortsetter den å rotere mot klokka. Jeg har sjekket gyro, satt maks utslag på hale rotor, satt nøytral osv. men jeg får det ikke til. Kan dette skyldes noe annet på helien ? Bruker en GWS piezo FTO 03 gyro som kun går på hale rotor.

                      Noen som har erfaring med GAIN på denne gyroen ?

                      -U

                      Comment


                      • #12
                        Paddles skal være parallelle med den ovale delen i midten av flybar som linkene er festet til. De røde strekene indikerer den nåværende vinkelen mellom de to delene, de må være parallelle.

                        Har du satt opp radioen med revo mixing? Den må settes opp slik at den kompenserer med økning i kollektiv. Står det ikke noe i manualen til helikopteret om å sette opp halen?
                        Attached Files

                        Comment


                        • #13
                          Hei,

                          det du ser på bildet er alerede fikset. Men det som er litt snodig er at iflg. manualen til min Graupner MC-22 så skal hoved rotoren rotere mot klokka dersom hale rotoren er montert på venstre side. Jeg har satt modell type til venstre montert hale rotor men likevel så roterer hoved rotoren med klokka....hmmm...mulig det slik det skal være, jeg bare synes det virker litt rart. Hva med REVO mix jeg finner ikke det på min radio....sorry at jeg er liiiitt grønn på heli.

                          -U

                          Comment


                          • #14
                            Rotoren skal rotere med klokka når du ser helikopteret ovenfra, og halerotoren skal være på venstre side på Hornet. Det er vanligst med halerotoren på høyre side på helikoptre med rotor som går med klokka, men Hornet er bare anderledes. Det har ikke noe å si.

                            Revo mix heter kanskje noe annet på din radio. Aner ikke hva Graupner kaller det.

                            Comment


                            • #15
                              det helikopteret manualen din referere til er ett graupner/heim helikopter, og det har rotor som går andre veien. . jeg har en x-cell som og har halerotoren på "feil side, men som hortsatt er høyre roterende
                              Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                              www.airheads.no

                              Comment

                              Working...
                              X