Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med Smartpropo og JR-radio.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med Smartpropo og JR-radio.

    Nå er jeg helt utrolig irritert på radioen min pga. følgende:
    Jeg har har brukt smartpropo lenge uten problemer, men for et par dager siden satt jeg og fiklet litt med radioen min (en JR X-347). Jeg gjorde ikke noe spesielt tror jeg. Iallefall, istad skulle jeg fyre opp FMS, men under kalibreringen virket bare to kanaler: sideror og høyderor, dvs. kanal 1 og 2. Jeg trodde definitivt dette hadde noe med smartpropo å gjøre, men når jeg prøvde å laste en annen modell på senderen (et oppsett for helikopteret mitt), fungerte trottel, balanseror og høyderor (kanal 1,2 og 3). Det eneste problemet nå, er at når jeg beveger sideror fram og tilbake, går trottel (kanal 3) på pc'en opp og ned. Hvis jeg både tar trottel på maks, og maks sideror gir den dobbelt utslag av hva den ville tatt om jeg bare tok fullt på sideror eller trottel. Kanal 4, 5 og 6 er helt døde. Jeg har prøvd å resette en slot på senderen, men det ga samme resultat som jeg forklarte først (bare kanal 1 og 2).

    Har noen et forslag til dette utrolig irriterende problemet? Jeg har gått helt tom for ideer.

  • #2
    Ingen direkte løsning men ett par ting du kanskje allerede har forsøkt?
    -Reinstallere smartpropo
    -flytte innsignalet på PC'n mellom mic- og line-in

    Comment


    • #3
      Har prøvd det ja. Men feilen ligger tross alt i senderen, siden plutselig en kanal mer virket når jeg skiftet modell på senderen... Det virker enda ikke...

      Comment


      • #4
        YES!

        Nå virker det! Ble nesten helt gal uten FMS i litt over ett døgn...
        Jeg fikset det ved å legge inn beta 8.3 igjen. Brukte beta 8.5.
        Men, finnes det noen modeller til FMS som kan hovre, og har store nok sideror til å kunne fly skikkelig sidelengs?

        Comment


        • #5
          Jeg opplevde det samme problemet i går kveld. Da med min GWS Dreamstarter 2 og FMS Alfa 8.5... Var bare 3 kanaler som virket og det ble litt vanskelig å fly uten høyderor... Skal teste FMS Beta 7 i kveld å se om det hjelper.
          Google.no - begynnelsen til alt!
          Let\'s ride the sky!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Ponnypetra
            Jeg opplevde det samme problemet i går kveld. Da med min GWS Dreamstarter 2 og FMS Alfa 8.5... Var bare 3 kanaler som virket og det ble litt vanskelig å fly uten høyderor... Skal teste FMS Beta 7 i kveld å se om det hjelper.
            Har prøvd å få FMS til å fungere med min dreamstarter men uten hell. Har kabel kjøpt hos elefun.
            Hvilket OS har du? Innstallerer du noen drivere for å få dette til å fungere, evt hvor får en tak i dem?

            Håper noen kan hjelpe..

            Cheers
            Tore, Alta
            Cheers,
            Tore, Alta

            Comment


            • #7
              Hei!

              Nå har jeg lagt inn forrige versjon av FMS(2.0 Beta 7). Da fugerer alle kanalene og alt er bra!
              Bruker forøvrig Win XP og en kabel som jeg laget sjøl, sammen med smartpropo driveren. Kabelen er kjempe lett å lage. Det er en helt vanlig audio-kabel med mini-jack-hankontakt i begge endene slik at jeg kan koble den i lydkortet.

              Funker som bare rakker'n!
              Google.no - begynnelsen til alt!
              Let\'s ride the sky!

              Comment

              Working...
              X