Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp, fuel. Trenger raskt svar.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp, fuel. Trenger raskt svar.

    Har et lite spørsmål til dere som har greie på fuel.

    Skal ut og fly imorgen tidlig, sjekket fuelkanna og den var nesten tom!!!

    MEN, jeg har en uåpnet fuel kanne stående nede i boden. Men denne er til bilen min. Fuel'en er 16% nitro men olje prosenten vet jeg ikke. Spørsmålet er, kan jeg bruke denne fuel'en i min Raptor 50? Bruker vanligvis jero 15% aerosynth

    Litt info om fuel'en fant jeg på www.antrade.no

    Tornado professional - brennstoff for rc-biler.
    Spesielt utviklet "high performance" brennstoff med nitromethane og metanol av høy kvalitet for ekstra ytelse, power og aksellerasjon.




    Tornado Racing Fuel for bil brukes av de fleste norske og europeiske førere. Tornado fuel har vunnet flere store mesterskap, EM og VM for både banebil og Off-Road.


    Tornado brennstoff er bassert på egenutviklet syntetisk olje som sammen med risinus olje gir meget god smøring for alle vitale deler i motoren. Syntetisk olje gir også ekstra god kjøling av motoren. Ekstra tilsettningstoffer som holder motor og eksossystem rent.


    Tornado brennstoff er tillsatt rust beskytter. (Det anbefales likevel å tilsette Tornado After-run olje etter at kjøringen er slutt for ekstra rustbeskyttelse av motoren. På grunn av at nitromethane fremskynder oksydering er motoren meget utsatt for rustangrep, og maksimal rustbeskyttelse hindrer skade på kulelager og rustdannelse i motoren.)
    Mugen Seiki/RB Concept/Futaba 3pk
    Raptor 50v2/JR 9x

  • #2
    Her er hjemmesiden

    Tornado products : Nitro Fuel and Silicon oil supplier
    Mugen Seiki/RB Concept/Futaba 3pk
    Raptor 50v2/JR 9x

    Comment


    • #3
      Ja vet at MRF er en knallbra fuel, har prøvd den på banen og var meget godt fornøyd. Men jeg jobber nå og får ikke kjøpt noe fuel til imorgen.

      Ser at bil fuel'en til tornado inneholder 9% olje, og at helifuelen inneholder 15%.

      Vil nødig ha noe motorstopp el. imorgen, er fortsatt i nybegynnerklassen og har ikke lyst til å prøve en autorotasjon ennå
      Mugen Seiki/RB Concept/Futaba 3pk
      Raptor 50v2/JR 9x

      Comment


      • #4
        Kunne blitt spennende det da!

        Neida, bare kødder. Greit å ikke dra strikken for langt i starten!
        Simen

        Why drink and drive, when you can fly so high?!

        Comment


        • #5
          Olje nivået er det viktigste. 9% høres litt lite ut.
          Jeg benytter 16% syntetisk og 10 eller 15% nitro på mine OS46 motorer
          Både til Heli og Fly.

          Mvh
          Anders

          PS Du kan eventuelt tilsette noe mer olje for å få opp prosenten men hvilke av bensinstasjon produkter som eventuelt kan være egnet er ikke jeg den rette til å svare på.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Øyvind S
            Ja vet at MRF er en knallbra fuel, har prøvd den på banen og var meget godt fornøyd. Men jeg jobber nå og får ikke kjøpt noe fuel til imorgen.

            Ser at bil fuel'en til tornado inneholder 9% olje, og at helifuelen inneholder 15%.

            Vil nødig ha noe motorstopp el. imorgen, er fortsatt i nybegynnerklassen og har ikke lyst til å prøve en autorotasjon ennå
            Jeg har fuel og skal inn til byen i morgen. For guds skyld så ikke kjør helikoptermotoren din på 9% olje. Det er å be om trøbbel og forkortet levetid. Jeg vet ikke hvor du flyr men som sagt skal jeg på jobb i morgen tidlig.
            Arild Johansen

            Modell-Helikoptersport
            Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
            AHMHK

            Comment


            • #7
              Har sendt deg en PM Arild Johansen.....
              Mugen Seiki/RB Concept/Futaba 3pk
              Raptor 50v2/JR 9x

              Comment


              • #8
                9% olje er for liten for en helimotor da den kjører med større belasting pga drivverket og hovedrotor tar mye livet av motor. Så kjør motoren som har fuel som inneholder mellom 15% og 20% olje.

                Jens Eirik

                Comment

                Working...
                X