Announcement

Collapse
No announcement yet.

Top-Flite DC-3 - tegninger av spant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Top-Flite DC-3 - tegninger av spant

    Noen som har bygd eller jobber med denne modellen? Har ødelagt den ene vingetuppen (ca 30 ytterste cm) og skulle gjerne hatt tegninger av de ytterste spantene.
    Henrik Falch
    ____________

    North Star (vannfly)
    Nemesis (Shockflyer)
    JR 9x v.II

  • #2
    Re: Top-Flite DC-3 - tegninger av spant

    Originally posted by hf
    Noen som har bygd eller jobber med denne modellen? Har ødelagt den ene vingetuppen (ca 30 ytterste cm) og skulle gjerne hatt tegninger av de ytterste spantene.
    Man gjør det hvis man ikke har tegninger..

    Har du ennå alle deler av ødelagte spantene, så kan du sette dem sammen med lynlim. Og så tar du kopi av alle gamle spantene og lager nye spanter av samme materiale. Dvs du legger de gamle spantene over den nye materiale og skjærer etter profilen.

    Jens Eirik

    Comment


    • #3
      jo takk for tipset, men ettersom jeg har lagt ut denne posten her så har jeg tenkt på det.

      Problemet er jo at eneste måte å få tegninger av spantene på er å tegne dem av før man bygger flyet sammen. Finnes ikke tegninger som illustrerer dem!
      Henrik Falch
      ____________

      North Star (vannfly)
      Nemesis (Shockflyer)
      JR 9x v.II

      Comment


      • #4
        Ser ut som de ikke har tegninger siden det er en ARF fly formoder jeg...

        Se etter deleliste som du kanskje må kjøpe hvis du gidder ikke å reparere DC3 flyet.

        http://www.top-flite.com/parts/topa0500pl.html

        Jens Eirik

        Comment

        Working...
        X