Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer simulator!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer simulator!!

    Jeg kjøpte meg et e-sky hooney bee outdoor helikopter. og der fulgte det med en ledning for å koble i pcn (ikke usb). Men pcn finner ikke radioen min.

    Noen som vet hva jeg skal gjøre??

  • #2
    hvis det er com port kobling har du ett problem hvis det er windows XP du kjører. du kan prøve en overgang fra com til usb, men jeg har dårlig erfaring med dette. Win XP har en lei tendens til kun å finne gameport og usb tilkoblinger. Du må inn i spill kontroller menyen i kontrollpanelet for å finne ut av det.
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

    Comment


    • #3
      Du behøver denne:

      Yahoo | Mail, Weather, Search, Politics, News, Finance, Sports & Videos

      Bruksanvisning finnes der eller der du laster ned FMS sim.
      Du skal velge virtual joystick, sjekk at kriteriene er de samme som på den porten du velger (com1) velg også zen hua protocol mener jeg det het.
      Sjekk ev rcuniverse eller rcgroups finns tonnevis med info for å få det til.

      Comment


      • #4
        Hei,

        noen som har fått den driveren til å fungere ?

        _Bonus_

        Comment


        • #5
          Jepp, bruker den både med esky radio og JR PCM9X.
          Følg bruksanvisningen så skal det funke evt sjekk forum som rcgroups, rcuniverse eller runryder, finns masse tips.

          Zhen Hua Radio and FMS really works!!! - RCU Forums

          Comment


          • #6
            urk...får det ikke til på den pc'en her iallefall Får teste på en annen!

            Comment


            • #7
              Hva er det som ikke virker???

              Comment


              • #8
                Originally posted by Tintin
                Hva er det som ikke virker???
                Får ikke kontakt mellom sender og PC. Står bare "Waiting for stream init..."...se bilde under.

                _Bonus_
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  bare ett skikkelig dumt spørsmål, men har du skrudd på senderen? det pleier å hjelpe isåfall. men søk på google så kanskje du finner en nyere driver også. er ikke alt som er kompatibelt med sp 2 til win xp.
                  Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                  www.airheads.no

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by ThomasB
                    bare ett skikkelig dumt spørsmål, men har du skrudd på senderen? det pleier å hjelpe isåfall. men søk på google så kanskje du finner en nyere driver også. er ikke alt som er kompatibelt med sp 2 til win xp.
                    hehe...ingen spørsmål er dumme når...særlig ikke når man sitter i saksa som meg

                    joda, har skrudd på senderen...

                    _Bonus_

                    Comment


                    • #11
                      Plages med akkurat det samme på min pc og windows XP. Har en annen radio men bruker en seriellkabel i en com port og kommer like langt som deg _Bonus_, får nøyaktig samme meny og beskjed som du hadde på det bildet.

                      Irriterende windows

                      Finner du ut noe så skriv det gjerne her ..... plages som bare det

                      MVH
                      Junior
                      ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

                      Comment


                      • #12
                        men som sagt. win finner kun kontrollere på usb og gameport. jeg hadde aerofly professional før jeg kjøpte afp deluxe, og der er det paralell kobling, men den vises ikke i spillkontroller skjermen, men virket med sim'en likevel.
                        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                        www.airheads.no

                        Comment


                        • #13
                          Jeg hadde samme problem med min esky. Bestilte en ny sim kabel hos elefun, denne er litt anderledes iforhold til den som følgte med mitt heli. Installerte ppjoy og fms, virker brillefint.

                          Comment


                          • #14
                            hei har en slik 4 kanals radio som har vært på et lite el-heli som jeg bruker til fms. der var det med en enkel kabel til paralell port. fikk ikk det til å fungere på xp først. men tok og instalerte ppjoy også måtte jeg gå inn på instillingene til paralellporten og sette på at den skulle bruke interupt og da fungerer det som bare det
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment

                            Working...
                            X