Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner delux.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybegynner delux.

    Kjøpte meg et fly, litt på impuls, men har vært intressert i å teste det ut tidligere.
    Kjøpte denne pakken her
    Siden finnes ikke
    wingdragon sporter 4C.
    Jeg ser nå at jeg skulle ha valgt anderledes, men dette er kanskje et greit starter fly, men vil jo gjerne utvide en mulig hobby?
    Radioen virket meget simpel, men hva kan en forvente av den prisen.
    Mitt spm, er kan jeg kjøpe en annen radio, og bare flytte krystallet over til den nye radioen?
    Trenger jeg rudder servoen?
    Den er vel bare for bakkestyring, men kan den brukes under flyvning?
    Har enda ikke hatt hærligheten i luften, hvordan det går, ja det vil tiden vise,

    Har lest litt på forumet her, og de fleste nevner, kjøp en god radio, hva vil dere anbefale?

    Noen andre nybegynner tips?

  • #2
    Nja, flytte krystallet...? Dette er tydeligvis en radio på 27-bandet. Skal du ha deg bedre radioutstyr for flyging skal du selvsagt opp på 35-bandet og da kan du glemme det med krystallet du har. Derimot kan det hende du kan putte en eventuell ny mottaker ombord i flyet hvis et er "normale" servokontakter på det som er der fra før av.

    Ikke noen god ide å spørre om hva folk anbefaler av radio, det er så subjektivt at det ikke er måte på. Jeg anbefaler selvsagt Multiplex siden det er det beste Andre vil anbefale den de har selv...
    Du trenger helst 5-6 kanaler som et minimum og muligheter for servoreversering, dual-rates og gjerne exponential. For 2500.- får du radiosett som fungerer utmerket, for 4-5000 får du mer enn nok for noen år framover selv om du blir helfrelst og for 8-10000 får du mer enn noen trenger bortsett fra gadget-fans

    Kanskje du finner noe på bruktsidene: Ute av drift

    Håper du fortsetter med hobbyen, dette er gøy
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment

    Working...
    X