Announcement

Collapse
No announcement yet.

CC Phx-10, rar blinking.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CC Phx-10, rar blinking.

    Hallo!

    Har nettopp satt inn ny 6ch mottaker i Vertigoen min. Før var det en Hitec Feather (4ch). Ingenting annet er forandret på. Fartsregulatoren er en CC Phx-10. Når jeg kobler til batteriet (LiPo 3S 700mah) blinker den rødt hurtig mange ganger helt til jeg tar ut batteriet, ingenetin skjer med servoene eller motoren, heller ikke når jeg beveget på stikka. Før pleide den å lage "stigende" pipelyder som gjentok seg to ganger, og blinke rødt 2 ganger eller noe sånt når jeg satte inn batteriet. Noen som vet hva som kan være galt?
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

  • #2
    Prøv å reversere throttle-kanalen på radioen.

    Comment


    • #3
      Kan den (og andre) bli reversert av at jeg skifter mottaker?

      Tror ikke det er det fordi at når jeg fikk FC-28 og skulle programere flyet laget regulatoren bare pipelydene "beskrevet" ovenfor èn gang, og blinket bare en gang; viste seg at throtel kanalen var reversert. Derfor tror jeg ikke det er problemet, men takk for svar!
      Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
      er der ingen der kender dem.

      Comment


      • #4
        Tenkte det var verdt et forsøk. Prøv å senke end point på throttle.

        Comment


        • #5
          Vet du HVA SLAGS mottaker du har? Vi vet ikke, med mindre du forteller oss.. Jeg går ut fra at FC-28'n din er på 35MHz, er mottakeren det og? Siden det ikke skjer noe med servoer heller, tyder det på at mottaker ikke plukker opp noe signal.
          Bygger bedre enn jeg flyr...
          ARF? Nei takk!

          Comment


          • #6
            Ja, motakeren er på 35mhz. Vet ikke helt hva merke det er, er ikke de vanlige (Futaba, JR, Hitec o.l.). Men den bruker Futaba, JR eller Hitec krystall står det...merkelig at den kan bruke så mange forskjellige. Jeg har Futaba krystall i den.
            Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
            er der ingen der kender dem.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Flue
              Ja, motakeren er på 35mhz. Vet ikke helt hva merke det er, er ikke de vanlige (Futaba, JR, Hitec o.l.). Men den bruker Futaba, JR eller Hitec krystall står det...merkelig at den kan bruke så mange forskjellige. Jeg har Futaba krystall i den.
              Står det ingenting på den?? Det kan evt. være en DC/DS mottaker, eller at krystallet du prøver er det; og mottakeren ikke..
              At den kan bruke JR/Notec/Futaba krystaller er fordi de er av en vedtatt standard (og de kommer fra samme produsent), selv om importørene gjerne vil fortelle oss noe annet.
              Bygger bedre enn jeg flyr...
              ARF? Nei takk!

              Comment


              • #8
                Hehe, joda står noe på den men, har ikke anledning til å kjekke nå. Krystallet et helt sikkert ikke DS, mottakeren er heller ikke i følge bruksanvisningen.
                Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                er der ingen der kender dem.

                Comment


                • #9
                  Testet litt med å koble ett svakere batteri (med ca. 5,22v på) rett på mottakeren. Virket ikke helt men til slutt fant jeg ut at selv om det står at signal skal være "oppe" på mottakeren skal det være omvendt. Altså servo-,batteriledningen skal rett og slett kobles på motsatt vei

                  Jaja, virker hvertfall nå, takk for innspill!
                  Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                  er der ingen der kender dem.

                  Comment


                  • #10
                    Og vi er minst like spent nå på hva slags mottaker det er..
                    Bygger bedre enn jeg flyr...
                    ARF? Nei takk!

                    Comment


                    • #11
                      Å ja, Står:
                      RC-Smart
                      R4-6FM Reciver.
                      Narrow band, på den.

                      Er noe 6 kanals mikro greie på 13g. I følge bruksanvisningen har den en rekkevidde på ca. 500m. I følge Singapore Hobby (som jeg kjøpte den av for ca. 230NOK) har den en rekkevidde på 300- 400m.
                      Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                      er der ingen der kender dem.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Flue
                        Testet litt med å koble ett svakere batteri (med ca. 5,22v på) rett på mottakeren. Virket ikke helt men til slutt fant jeg ut at selv om det står at signal skal være "oppe" på mottakeren skal det være omvendt. Altså servo-,batteriledningen skal rett og slett kobles på motsatt vei

                        Jaja, virker hvertfall nå, takk for innspill!
                        Stod det feil? Eller hadde du satt inn feil bare?
                        Simen

                        Why drink and drive, when you can fly so high?!

                        Comment


                        • #13
                          Det stod feil, og dermed hadde jeg satt inn feil. Altså jeg plugget inn servoene og batteriet rett etter hva som stod på mottakeren, men ettersom det var feil plugget jeg servoene og batteriet inn feil...skjønner?
                          Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                          er der ingen der kender dem.

                          Comment


                          • #14
                            Ja, du fulgte det som stod der, men det var feil, det skulle egentlig være omvendt av det som står der...
                            Simen

                            Why drink and drive, when you can fly so high?!

                            Comment


                            • #15
                              Hehe, stemmer.
                              Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                              er der ingen der kender dem.

                              Comment

                              Working...
                              X