Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cut-off problemer med CC Phoenix 35

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cut-off problemer med CC Phoenix 35

    Fikk dessverre ikke flydd Threedee i dag da jeg fikk cut off under take-off og når jeg kom hjem i stua så skjedde det samme.(kutter på mellom 50 - 90% throtle)

    Har ikke flydd Threedee siden jeg kjøpte CC USB programmerings kabel og oppgradert til den siste programversjonen. Før det så gikk det veldig greit men da var cut-off satt til 6Volt eller noe sånn (standard oppsett).

    Cut-off er nå satt til 9volt og jeg bruker 3-cells Lipo batterier som tåler 12 C kontinuerlig og en del mer på spiss.

    Håper det er noen med erfaring fra programmering med USB kabel og kan gi noen gode tips.

    Forøvrig så er oppsettet med 4 servoer, PJS 800 og APC 10x4,7 Slow-fly propell.

    Takknemlig for all hjelp da jeg gjerne vil fly litt i morgen også. Fikk noen turer med Deltaen og Arising Star i dag men det er Threedee som er virkelig morsom og fly.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

  • #2
    Min første tanke er at du trekker for mye strøm i forhold til hva batteriene klarer så spenningen dropper for mye. (Du sa ikke hva kapasiteten var på pakka di...)

    Jeg bruker lavere cutoff selv, (IKKE anbefalt av leverandørene.....!) vanligvis 2,5Volt/celle eller 7,5 volt på 3S-pakker. Vet mange bruker det samme, og det har fungert utmerket på gode "gamle" pakker. Er mer usikker på om det er like lurt på det nyeste av LiPo.

    Bruker mange CC-regulatorer selv, blant annet Phx-35. Har ikke vært mye å klage på fra min side, bare gode erfaringer.

    Som første forsøk ville jeg satt cutoff litt lavere, kanskje 8 volt, og satt på en litt mindre propell. Får du målt strømtrekket på oppsettet ditt?
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Kapasiteten er 1650mAh og i og med at det ikke har hendt tidligere så ble jeg litt forundret.

      Kan kanskje være like greit å gå tilbake til gamle metoden med lav cut-off som du anbefaler og heller bruke stoppeklokken på senderen.

      Værmelding for i morgen så jo riktig bra ut
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment


      • #4
        Kulde, tynne kabler og dårlige kontakter kan være en årsak. Burde ikke dra mere enn 14-16 ampere det oppsettet du har. Da skal LiPo-en din holde. Er et eller annet galt et sted virker det som...

        Ja er dessverre spådd godt vær til i morra... Lader på Funtana Rx-batteri og depron-LiPoer så jeg må nok stille på vannet i morra. Fysj, fly...
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Tidligere så har det vært like kaldt eller kaldere så jeg tror egentlig ikke at det er problemet. Kontaktene er gullkontaker. Vi får se i dag hvordan det virker.

          Dessverre er en pakke til med Extreme begynt å blåse seg opp så nå har jeg bare en pakke igjen - så til uken må det brukes litt penger på hobbyen igjen . Var så heldig å få et gavekort av tidligere kollegaer da jeg byttet jobb og det gavekortet er fra Smallsize

          De gamle e-tech batteriene som er nærmere seg 150 ladinger fungerer heldigvis greit så da blir det noen turer med Deltaen.
          Espen Kvien
          Gruppeleder F3A
          Vingtor RC Club
          f3a.norge@gmail.com

          Mange fly og mye moro

          Comment


          • #6
            Det fungerte veldig bra med å sette cut-off til 5volt, ingen problemer i dag og fikk testet ut den ene pakken som har så vidt begynt å ese og den leverte nok kraft til morsom flyging Skal lade den opp nå så vi får se hvordan det går
            Espen Kvien
            Gruppeleder F3A
            Vingtor RC Club
            f3a.norge@gmail.com

            Mange fly og mye moro

            Comment


            • #7
              5 Volt var da svært så lavt...
              Vi fikk tømt en del LiPo i dag hos oss også, og lufta Funtisene så flisa føyk! (Ikke sant widowmaker?) 8 meter stripe var anelsen lite i medvind...
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                Skal det være lavt - så skal det være lavt
                Espen Kvien
                Gruppeleder F3A
                Vingtor RC Club
                f3a.norge@gmail.com

                Mange fly og mye moro

                Comment


                • #9
                  Vi fikk tømt en del LiPo i dag hos oss også, og lufta Funtisene så flisa føyk! (Ikke sant widowmaker?) 8 meter stripe var anelsen lite i medvind...
                  Fortell! er nysjerrig

                  Comment


                  • #10
                    Bortsett fra at våre Rock`s stadig lever tross ufattelig mye bruk og tøying av grenser skjedde det vel ikke noe spesielt, kanskje med unntak av en take-off med Funtis som var ganske spektakulær.....

                    Om det skyldes dårlig kondis eller eksepsjonelt mye utålmodighet er uvisst, men stripa ble ikke måket mer enn ca. 8 meter lang før vi bare MÅTTE lufte Funtisene... Gikk greit å ta av med litt vind i mot, og var faktisk mulig å lande på den også. Men så snudde vinden på seg, og da var stripa plutselig for kort! En Funtis fikk ikke nok høyde til å gå klar av den over 6cm høye kanten i enden, la igjen både understellet OG en stab-halvdel i skavla før den skvatt til værs Merkelig nok var piloten en smule desperat da det ble klart at tildels vitale deler lå igjen på bakken, og otrolig nok lot fuglen seg kontrollere og bringes ned til en kontrollert buklanding i snøen!!! (Hendelsen er på video...)

                    Ny stab ble bygd på dugnad i kveld, så den er fit for flight igjen.
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment


                    • #11
                      Video? Da får vi se det da eller?
                      Simen

                      Why drink and drive, when you can fly so high?!

                      Comment


                      • #12
                        Neppe Flydude, filma med mitt analoge kamera...
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by joo
                          Neppe Flydude, filma med mitt analoge kamera...
                          Det kan overkommes....
                          Odd Sundet
                          http://www.imacnorge.no

                          Comment


                          • #14
                            Det skal vel gå ann å fikse...
                            Simen

                            Why drink and drive, when you can fly so high?!

                            Comment


                            • #15
                              Er ikke sikkert piloten vil ha dette "på nett"
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                              Comment

                              Working...
                              X