Announcement

Collapse
No announcement yet.

gyro spørsmål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • gyro spørsmål

    Jeg har gått til anskaffelse av en gy502 gyro,og driver nå å skal justere denne slik at gyroen er i normal mode når radioen er i Normal mode,og at gyroen går over i heading hold når jeg slår over til flight mode 1 og 2.Det jeg ikke helt skjønner er, at når jeg har radioen i flight mode N så står det N i displayen på gyroen,men når jeg slår over til flight mode 1 så kommer det en svart firkant opp for så en A i flight mode 2.hva betyr den svarte firkanten?er gyroen i heading hold da eller?
    En annen ting jeg lurer på er hvilken gain som er den reelle gain på gyroen.jeg må jo forandre på gain for å få gyroen til å skifte mellom normal og AVCS mode.men inne i menyen så er gain fortsatt 30% på normal og 33% på heading hold.
    Håper noen forstår hva jeg mener med alt dette
    Align T-Rex 700
    Align T-Rex 250
    Hangar 9 Sundowner
    Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
    Dynam Extra 330
    Vmar Easy 3d,TT pro 46
    ARC Cessna Cardinal
    Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
    CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
    GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)


    ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

  • #2
    gainen på radioen er en ting, den som står i displayet er aktuell gain, den som faktisk er der. hvis du leser manualen finner du ut at den lille firkanten betyr at den er i HH modus ja. hehe. tykk bok på 502. sleit litt for å få den til jeg og. Hater å lese manualer vet du
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

    Comment


    • #3
      Men inne i menyen er det jo også en gain justering som gjøres fysisk på gyroen...og om jeg justerer gain på radioen slik at gyroen responderer på Flight mode knappen så blir jo den gain i displayet helt på trynet.Og hva er forskjellen på A og svart firkant?er det bare et ekstra lite irritasjonsmoment som er lagt inn
      Align T-Rex 700
      Align T-Rex 250
      Hangar 9 Sundowner
      Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
      Dynam Extra 330
      Vmar Easy 3d,TT pro 46
      ARC Cessna Cardinal
      Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
      CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
      GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)


      ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

      Comment


      • #4
        i manualen står det at gyroen går i avcs mode når gain er over 50 prosent.men jeg har ikke nok gain på radioen til å få gyroen over 40.og...er ikke 50 prosent for mye gain egentlig?mener jeg har lest det en plass.Ble mye spørring her nå...
        Align T-Rex 700
        Align T-Rex 250
        Hangar 9 Sundowner
        Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
        Dynam Extra 330
        Vmar Easy 3d,TT pro 46
        ARC Cessna Cardinal
        Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
        CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
        GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)


        ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

        Comment


        • #5
          det kommer an på radioen din. mulig du må ned på - sida for å komme riktig ut.
          Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
          www.airheads.no

          Comment

          Working...
          X