Announcement

Collapse
No announcement yet.

Video av min Zap. Virker ganske sprek.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Video av min Zap. Virker ganske sprek.

    Fløy en tur i dag og prøvde et sett med T-Rex blader på Zap'en min. 305 mm treblader som er bittelitt lengre enn originalbladene til Zap. Førsteinntrykket er at de trenger mer pitch ved samme turtall for å gi samme ytelse som originalbladene. Dermed reduseres flytiden med noen minutter. Jeg måtte øke pitchen litt for å få samme climb, så jeg økte likegodt litt ekstra, jeg. Tenkte jeg skulle se hva denne hjemmelagede motoren duger til. Syns den gjør en god jobb, eller hva?

    Jeg klatrer med bortimot full collective et par-tre ganger i videoen, og det er mer enn jeg noengang har opplevd i et helikopter selv. Med originalbladene får jeg 18 minutter flytid, og disse flyr litt kortere men jeg glemte å sjekke timeren når jeg landet.

    Halen jager litt, men det er ikke kjapp gyro-jaging, og motorturtallet oscilerer samtidig som halen jager litt så jeg tror det er governor-programmet som gjør det ved å kjøre motoren ujevnt. Andre har opplevd det samme. Det er ikke noe stort problem så jeg lar det være til ny versjon kommer ut.

    Jeg flyr så forsiktig så, Var litt nervøs og kald. Helt til kameramannen sier at det bare er 30 sekunder igjen, da begynner jeg å fly litt morsommere. Jeg er alt for pysete til å fly som jeg gjør i simulatoren.


    http://www.enrarot.net/videos/zap/zap05.zip


    Motoren er en dobbel CD-ROM med 7 turn og 6 magnetpoler.
Working...
X