Announcement

Collapse
No announcement yet.

World Models Ultimate 27% & 33%

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • World Models Ultimate 27% & 33%

    Jeg så flyene ble nevnt på hovedsiden, og tenkte jeg skulle komme med litt info:

    The World models skrev i en mail til meg i går:
    "This is the same plane as Aeroworks. We have two color schemes each and comes with hardware." -Ergo; gul og lilla i begge størrelser...

    Jeg pratet med Martinsen HobbyService (mener å huske det var han...) på Fagernes, og han hadde fått forespørsel om å ta de inn. Prisnivået kom muligens til å ligge på 4500-5000kr for 27%'en mener jeg å huske, ikke noen upris for de modellene! -Husk at det er MED hardware (men hvilken kvalitet???).

    Jeg ser at det flagges tilbud på Aeroworks sine modeller hos bl.a. Aeroworks (US$299.95 + ca.US$100 for hardware pack) & hos Chief Aircraft, kanskje som et svar på TWM sin lansering av samme modell?? Men for all del husk på frakta fra USA! Kanskje tilbudet på Aeroworks kommer til Tyskland & England også nå etterhvert som TWM turer frem med samme fly til sikkert konkurransedyktige priser!

    Jeg skal garantere at det kommer til å komme en del Ultimater på stripene rundt forbi snart igjen! Om ikke annet tviholder jeg i alle fall på denne modellen
    Audun Thinn
    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

  • #2
    Har selv lyst på ett fly fra TWM, men har ennå ikke funnet noen som har den i Norge (P51 60 size). Har selv kjøpt ett TWM fly fra Norw Modellers men er usikker på om de leverer hele utvalget. Har lite lyst på å bestille ett fly fra utlandet både på grunn av fraktkostnader men også faren for fraktskader.

    Har også sett noen TWM modeller hos ELFUN.

    Anders

    Comment


    • #3
      Det kan hende Moss Hobby kan skaffe TWM... Jeg vet han har en leverandør i østen som fører dette, men er usikker på hvordan evnt. fraktkostnader beregnes! Det blir jo evnt. å ta inn en spesiell modell som ellers ikke er i sortementet, så jeg er ikke sikker på konkurransedyktigheten på pris, men kanskje værdt et forsøk??
      Audun Thinn
      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

      Comment


      • #4
        Det ser ihvertfall ut til at Norwegian Modellers kommer med disse modellene på lager
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Jepp!
          I følge en mail fra NM kommer Ultimatene inn på sommerbestillingen!!! Prisen ligger da på ca.4500kr. Dette er aldeles ikke værst, og slett ikke noe dyrere enn å bestille fra Junaiten vil jeg tro.
          Jeg kommer i alle fall til å vente på at modellene kommer inn til NM...
          (Kanskje de kommer til å ha 20% sommersalg etter at de har kommet inn??? ) -JA, jeg er evig optimist...

          Her er litt info om hardwaren som følger med settene:

          "TWM bruker tidvis veldig bra hardware. I alle fall på de større modellene. Gummidempet motorbukk i MK-stil. Høyderorsbellcrank, den også i et MK inspirert design osv. Hengsler er enten messing eller CA-lim-typen. Stort sett ting man kan bruke direkte altså."

          All ære til dem ang. info om flyene! Fikk svar på mail på under et par timer
          Audun Thinn
          Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

          Comment


          • #6
            Godt det kommer flere Ultimater i lufta!

            Her er det foreløpige resultatet av vinterens lille prosjekt..
            På bildene er det ikke montert skikkelig sammen enda, og ikke påmontert høyderor, halehjul, bal-ror etc...
            Cockpiten er ikke ferdig innredet enda..

            Samt at cowlingen er til omlakkering/redekorering pg.a. feil farge!!

            Kommer flere bilder bare jeg får tatt noen nye!

            Flere som har fikset Ultimate'r i vinter??
            Send us some pics!!
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Fikset og fikset...
              Jeg gjorde om en stor Ultimate til byggesett igjen på Fagernes.... Motorstopp, lav sol og hard is er ingen god kombinasjon, men modellen skal fikses! Kun brukket vinge og løs torpedovegg, så det skal gå greit bare jeg får ånden over meg! (Eller er det noen som vil ta den over??)

              Ellers er CG Ultimaten fortsatt i full vigør (riktignok på lånt overtid men!), og Ace Ultimaten ivrer etter luft under vingene... Har et CG byggesett liggende et sted i Trondheim også tror jeg, så jeg får "tusle" opp og hente det etterhvert...

              Vakker maskin du hadde forresten! Tar det for gitt at det er en CG med 120 4-takt??
              Audun Thinn
              Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

              Comment


              • #8
                Jeg driver på med et GP Ultimate byggesett som er tre-ferdig. Betrekkning og motor er bestillt, bilder ligger under Scratch og Byggesett bygging
                Align T-Rex 450
                Fizza elektrofly
                JR 9xII

                Comment


                • #9
                  Jepp.. Det er en CG Ultimate.. Neste prosjekt blir å forstørre tegningen til ca. 2 meter, lik den Åge Landsem har gjort!

                  Side ikke funnet - Webhuset - Se og nyt....

                  Noen som har noe mer info/bilder om dette prosjektet??

                  Ellers litt info om Ultimate'n min:
                  1 stk. OS FS120III firtakt...
                  4 stk. Futaba S3305 til h/s/balror
                  1 stk. Futaba S148 til throttle..
                  1 stk. Futaba R118F mottager
                  1 stk. Protech Heavy Duty Switch/Voltspy
                  1 stk. 6V, 1800mAh NiMH mottagerpakke.

                  Stort sett all hardware i CG-kitet er byttet ut.
                  Robart heavyduty pinnehengsler, Sullivan og Protech rorhorn, clips og fester.. Sullivan composite rods, Dubro Elasto motorbukk + +..
                  Dubro quickfill.. Protech pluggtilkobling ++

                  I tillegg er halen stivet opp med 3mm carbonrods mellom horis/vert. stab. på både overside og underside.
                  Sammenkoblet med Sullivan riggevirekoblinger og clewiser..

                  + noen ruller Monocote betrekning og noen timer banning og sverting...

                  Og dersom noen kicker på at jeg ikke bruker digitale servoer, f.eks. 9153 el. 9351.... Kjøp de til meg istedet for å klage! Da skal jeg bruke de... Promise!


                  Og prisen på 4500,- for WordModels.. Regner med at det var på 27% og ikke 33%???
                  Hvis ikke så er det rett og slett straffbart å ikke gå og kjøpe 33% med en gang.....

                  Comment


                  • #10
                    Var nok 27%'en ja!
                    Hold oss oppdatert på prosjektet!
                    Audun Thinn
                    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                    Comment


                    • #11
                      Her er et bilde av Ultimaten min, både gleder meg og gruer meg til jomfruturen
                      Attached Files
                      Align T-Rex 450
                      Fizza elektrofly
                      JR 9xII

                      Comment

                      Working...
                      X