Announcement

Collapse
No announcement yet.

Får ikke kontakt mellom FMS og Walkera stikka mi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Får ikke kontakt mellom FMS og Walkera stikka mi

    Hei alle piloter

    Fikk mitt første helikopter i går. Et Walkera Dragonfly 35A CCPM.
    Har også lastet ned gratisversjonen av FMS flysimulator.

    Dermed fyrte jeg opp simulatoren igår full av forventning for å fly med stikke, å ikke tastatur. Men skuffelsen ble stor da jeg ikke fikk det til, tror jeg prøvde alt.

    Har samme stikke og kabel som Walkera Dragonfly 22D. En pc mann mente at det var en seriellkabel og den skulle stå i en "com" port.
    Plugget kabelen i pc og stikken, og prøvde å kalibrere inne på menyen men de blå søylene beveger seg ikke når jeg får beskjed om å gi fullt utslag på stikka.

    Kjører forresten XP Professional på pc`n.

    Noen som kan hjelpe meg?
    Var en som nevnte at kanskje com porten ikke var aktivert på pc`n.....hvordan sjekker man dette?

    MVH
    ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

  • #2
    Hadde samme problemet selv. Det er mest sannsynlig WinXP som lager trøbbel for deg.
    XP har noen finurlige sperrer for å unngå misbruk av parallell og seriell portene, som paradoksalt nok også kan hindre deg i "normal" bruk av disse.

    Microsoft er og blir microsoft

    Comment


    • #3
      Det var det jeg fryktet....microsoft lager mest trøbbel for brukerne. Er det noe man kan laste ned, gjøre i menyen på XP.....et eller annet for å få dette til?

      pleym: Fikk du det til etterhvert når du plagdes, eller?
      ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

      Comment


      • #4
        Fikk aldri com-port interface til å funke på XP. Brukte i stedet noe som heter smartpropo, som gjør at du kan bruke en jack inngang på lydkortet.

        Comment


        • #5
          Originally posted by pleym
          Fikk aldri com-port interface til å funke på XP. Brukte i stedet noe som heter smartpropo, som gjør at du kan bruke en jack inngang på lydkortet.

          Hvor får man tak i dette? (i Norge)
          ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

          Comment


          • #6
            Hei junior!!!

            Se her http://www.sekiriki.jp/

            Hilsen Bonito
            Damn these things are hard to fly!

            Comment


            • #7
              Noen som vet om det bare er XP som slår seg vrang når man skal kjøre simulator....blir det noe bedre med windows milennium??
              ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

              Comment


              • #8
                Alle eldre windows versjoner funker greit

                Sjekk PM!!!!!!
                Damn these things are hard to fly!

                Comment


                • #9
                  Bruker FMS på XP vha PPJoycom på serieport både på esky 4ch radio og JR pcm 9x. PPJoy er gratis og finnes lett ved søk her på forumet eller nettet.

                  Comment


                  • #10
                    Har faktisk lastet ned den PPJoy`en...leste om den inne på FMS sine sider, på forumet. Men kom ikke noe lenger....null kontakt. Mulig jeg gjør noe helt feil her.
                    ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

                    Comment


                    • #11
                      Da finnes det smartetellerannet man kan bruke på mikport.
                      Det var litt plunder å få til PPjoyen men etter å ha gått igjennom alle punktene i bruksanvisningen om windowsoppsettet så kom den.

                      Comment


                      • #12
                        fms og XP........

                        Min FMS/Smartpropo fungerte fint med XP, inntil SP2 ble lagt inn..
                        nå vil ikke FMS starte !!!

                        noen som har tips... får feilmelding om feil med winmm.dll... kan ikke startes..
                        VR-46/ T8UPs/GV-1, Vision 2000 HH....
                        Walkera 22
                        caprice, noen Atlas\'er og en acro trainer

                        Alt flyr om faenskapet starter!

                        Comment

                        Working...
                        X