Announcement

Collapse
No announcement yet.

Børsteløst... Hva har jeg gjort galt????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Børsteløst... Hva har jeg gjort galt????

    Har investert i nytt utstyr, men funker ikke helt som det skal.

    Alle servoer går riktig , Men motoren reagerer ikke i det hele tatt på

    throttle stikka.

    Men hvis jeg slår over knappen for understellet(gear) så starter motoren på full gass og stopper igjen når jeg slår over bryteren igjen…

    Fartskontrollen har fabrikk oppsettet

    Radioen og mottakeren fungerte riktig med den gamle børstemotoren.

    Helt fersk med børsteløst så
    HVA HAR JEG GJORT GALT????



    Utstyr som er brukt:

    Hitec eclipse qpcm

    Pico 4uP/V3 Sub-Miniatyr-FM mottaker

    Castle Creations Phoenix 25 Brushless

    Himax børsteløs C2808-1080

  • #2
    Hei,

    har du prøvd å bruke trimknappen?

    Reduser trimmen på throttel......

    OJ
    The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.

    Comment


    • #3
      Hei shark.
      Kan virke som om motoren er plugget i feil "kanal" på mottakeren. Sjekk om dette er riktig plugget, nå virker det som om du har plugget den i "retract" porten.
      Prøv å plugge i en vanlig servo der motoren nå er plugget i, da skal servoen fungere når du beveger throttle stikka.
      Lykke til!

      Comment


      • #4
        "har du prøvd å bruke trimknappen?

        Reduser trimmen på throttel...... "









        Jepp, Det er prøvd.

        Servoreversering og mer utslag på stikka er også prøvd.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Nitro
          Hei shark.
          Kan virke som om motoren er plugget i feil "kanal" på mottakeren. Sjekk om dette er riktig plugget, nå virker det som om du har plugget den i "retract" porten.
          Prøv å plugge i en vanlig servo der motoren nå er plugget i, da skal servoen fungere når du beveger throttle stikka.
          Lykke til!
          Er bare en 4 kanals mottaker og throttle er koblet til kanal 3, men skal prøve med en servo der og se hva som skjer.

          Comment


          • #6
            Det jeg er temmelig sikker på er at radioen din står i seilfly modus, da vil dette skje. Finn tilbake til acro modus alt er i orden.............tror jeg
            Hans P Førde

            Comment


            • #7
              Godt tips, men den står i acro modus.


              Irriterende asså..........

              Comment


              • #8
                Prøv kanal 1 ? Også sjekk om radio står i "mode2" som refererer til hvilke funksjoner som er knyttet opp hvilken stikke/akse.

                Mode2:
                Thottle - 1
                Sideror - 2
                Høyderor - 3
                balanseror/Sideror - 4
                ----------------
                Haldor
                ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

                Comment


                • #9
                  Er vel bare å koble servoer i alle utganger på mottakeren og se hvilke som rører seg når du flytter spakene og deretter koble etter hvor du vil ha bevegelsen.
                  Men jeg syns det høres ut som om du har noen mix inne for på en 4 kanals mottager burde vel ikke gear gjøre utslag?

                  Sender på PCM og PPM mottaker kanskje har hatt litt samme rot med sender på PCM i sim.

                  Comment


                  • #10
                    Har nå feilsøkt endel og funnet ut at med en annen mottaker fungerer alt som det skal.

                    Er denne Pico 4uP/V3 Sub-Miniatyr-FM mottaker Programmerbar???

                    Løsningen foreløpig blir da å bytte mottaker, men lurer fælt på hva som har skjedd med den pico mottakeren min da...

                    Takker for all hjelp foreløpig

                    Comment

                    Working...
                    X